Diagnose stekker R1100RT bj 1997

Hallo BMW specialisten,
Zit er op mijn bmw r1100rt ook een diagnose stekker?
Ik kan hen zo snel nog niet vinden, maar zou zo maar kunnen dat deze er niet op zit.

Als deze er wel op zit wat kan je hier zoal mee?
Hoe ziet deze er uit… Ben alleen wat kleine 4kante stekkertjes tegen gekomen
Nu rij ik ook benneli (In me thuisland Venezuela) en die kan ik geheel inlezen en afstellen /remappen etc en ook de tps reset doen etc maar deze fiets is van 2012.

Ik ben benieuwd of mijn recent aangeschafte bmw ook aan de computer kan en wat er dan ingelezen/aangepast kan worden, deze heeft nl wel al injectie…

De stekker bevind zich onder het zadel.
Daar kan een GS-911 3-pin op aangesloten worden.
GS911-3pin.jpg
https://www.hexcode.co.za/products/gs-911-3-pin

Of via MotoScan, is iets goedkoper…

Henk7777

Ahhhh bedankt, inderdaad zag een 3 pin stekker zitten.
Zat te zoeken naar een 10pin ronde stekker of een multipin obd stekker.

Ik zal eens op zoek gaan naar de 3 pin stekker om te koppelen en diagnose apparatuur gs-911 of motoscan.

Bedankt alle
Jeroen

Heb me even verdiept in deze oplossingen maar echt veel kan je niet met dit systeem.

De keren dat ik het zou willen gebruiken en wat ik er mee zou willen doen ,zal ik het er niet uithalen bij aanschaf van een dergelijk systeem.

De motor is te oud voor wat jij wilt. De plug is slechts een plug voor het uitlezen van ABS en motronic. Een ledje met weerstand vanaf de plus 12v naar 1 van de pennen en je kan tellen wat het storings nummer is.
Wel kan je voor deze motor een andere chip aanschaffen waardoor de motor zich heel anders gedraagt. Deze software instellingen zitten namelijk vast in een eprom. Er zijn dus wel mogelijkheden maar niet bij deze “antieke” machine. Waar ik ook op rijd en zeer tevreden over ben.

Bedankt voor je antwoord,het is inderdaad een antieke motor maar rij er met volle tevredenheid mee.
heb voor de rest geen storingen oid maar was benieuwd wat de mogelijkheden waren (helaas niet veel dus)

een andere chip??? is daar meer info over??

Mvg
Jeroen

Als je op het forum zoekt bij KFR dan kom je zeker daar een chip tegen die ook voor de 1100 gemaakt is. Fabrieks matig moeten ze aan de wettelijke eisen voldoen maar aangezien er geen APK is voor motoren kan je direct na aanschaf al de motor anders instellen.
Zelf heb ik deze niet maar dat de motor anders zal rijden ben ik wel van overtuigd. Of het brandstof verbruik, zoals beweerd wordt, niet toe neemt vraag ik me af. Een motor die pittiger is en minder schraal ingeregeld wordt kan in mijn ogen niet zuiniger rijden. Maar nogmaals ik heb deze niet dus kan er ook niet over oordelen. Mijn motor rijdt als een zonnetje zonder aanpassingen en KFR heb ik nooit geconstateerd.