Gisteren is mijn GPS gevallen en, je raadt het al, het scherm is defect…
Het touchscreen denkt nu steeds dat er op het scherm gedrukt wordt en dit heeft als gevolg dat je niets meer kan selecteren op het scherm. Verder werkt het toestel nog perfect.
Mijn vraag is nu of er iemand ervaring heeft om zo’n scherm te (laten) herstellen.
Ik heb aan de dealer gevraagd wat dit bij BMW zou kosten, maar ik ben nog in afwachting van een antwoord.
Online heb ik ook een bedrijf in Duitsland gevonden die deze herstelling zou doen, namelijk https://www.gps-station.net. Mijn zorg is natuurlijk om te weten of dit een betrouwbaar bedrijf is. Heeft er hier iemand ervaring mee?
Ik heb mijn Zumo660 begin 2018 laten repareren (accu/laad/voedingsprobleem) bij SparkElectronics in Amsterdam. Prima service, redelijke tarieven en de unit doet het nog steeds prima.
En nee, ik heb geen aandelen of andere belangen bij dit bedrijf, behalve dan als tevreden klant.
Voordat je het ter reparatie aanbiedt, zou ik eerst nog even proberen het scherm met een zacht doekje eens goed schoon te maken. Een vriend van mij heeft een Nav 6 en claimt dat het scherm erg gevoelig is voor vingerafdrukken, vuil ed
Wat je ook nog kunt proberen is met een stukje papier door de naad tussen het scherm en de behuizing te gaan. Helemaal rond en dan kijken wat hij doet. Door de val kan er vuil tussen gekomen zijn waardoor het scherm denkt dat er op gedrukt wordt.