Defecte achtervering

Hallo,

Vrijdag 26 augustus, voor onze vakantie naar Engeland moest mijn motor voor de 40K beurt.
Daarbij werd geconstateerd dat mijn achterschokbreker defect was. Er was olie gelekt op mijn cardan.
Helaas kreeg ik het bericht pas om 17:00 uur, dus kon niet veel meer doen.
Dinsdag de 30e zouden wij op de boot stappen voor 2 weken. :frowning:
De motorzaak, helaas geen BMW dealer meer, kon niets voor mij betekenen. :angry:
Ook waar de motor bij een originele BMW-dealer, nu te boek staat kon men niets voor mij doen.
Zaterdag morgen gelijk begonnen met bellen naar BMW dealers in het land, telkens kreeg ik te horen dat ze geen mogelijkheden hadden.
Kreeg van Ć©Ć©n dealer te horen, ze schijnen in de voorraad in Nederland te kunnen kijken, dat er vermoedelijk in heel Nederland geen te vinden was.
Toen gaan bellen met BMW dealers net over de grens in Duitsland. Hier hetzelfde verhaal.
Heb nog fabrieksgarantie, dus ook BMW helplijn gebeld. Kon wel een motor krijgen voor 2 dagen, maar mocht dan niet naar het buitenland.
Zelfs, de plaats waar we heen gingen had een BMW dealer, naar Engeland gebeld. Die konden me helpen maar dat duurde 2 weken.
Ook geen optie dus.
Toen gaan kijken voor het huren van een motor, natuurlijk een RT, want dan kon ik mijn tassen gebruiken.
Kwam boven de ā‚¬ 2000,00 voor 2 weken. Dat vond ik ook wel een beetje veel.
Liep dus overal vast en we stonden bijna op het punt om de vakantie te annulerenā€¦ :angry:

Gelukkig kwam Ć©Ć©n van mijn motormaten met een tip om contact op te nemen met JJ Suspension in Mill.
Ik kreeg hen zaterdag middag te pakken en zij wilde mij helpen. Moest ik wel maandag morgen om 8:00 uur voor de deur staan. Big RT Smile
Zij zijn bijna de hele dag bezig geweest met de revisie van de achterschokbreker en automatische hoogteverstelling.
Natuurlijk konden zij dit niet verhalen op de BMW garantie, maar de vakantie was gered.

Dus heel veel dank aan de heren van JJ SUSPENSION voor de directe hulp en revisie en daardoor het door kunnen gaan van de vakantie.
Zeker met de slechte wegen in Engeland, was de achtervering beter dan ooit.

Zouden een Pluim en Kudoā€™s draadje moeten hebben waar we dit soort positieve berichten kwijt kunnen!!

  • Fijn voor jullie dat de trip alsnog door kon gaan!!

Fijn dat de vakantie gered kon worden.
Ik ben met mijn vorige RT (2011) ook voor een kapotte achterdemper, met ESA, bij ā€œJJā€ geweest. De demper moest vervangen worden. Ik kreeg toen het advies om de dempers iedere 35dkm a 40dkm voor onderhoud/revisie op te sturen. Heb jij met je 1250 RT gewoon pech gehad, of geldt het advies nog steeds?

Kijk dat is service! Pluim voor J&J. Suspension.
En ook mooi waardeloos van Bmw. Daar sta je dan met je motor van meer dan ā‚¬25.000.

Wat een fantastische service van J&J. Suspension. Dat maak je inderdaad hoe langer hoe minder mee. En al zeker niet meer bij de grotere ā€œketensā€.

Het is bij meneer BMW als bijna hetzelfde als bij verzekeringen; als je geld mag brengen dan willen ze je graag helpen maar daarna houdt het op. Zeker als het hun geld kost. En de kwaliteit van het product wordt ook telkens minder.

Bij mijn RT was de demper ook lek na 35000 kmā€¦

Ook hersteld door JJ Suspention, prima serviceā€¦


Henk7777

Hiero idem. Goed geholpen door JJā€¦en probleem dat bmw niet kon of wilde oplossen, is hier keurig gefixed :smiley: .

Mijn R1200GS LC demper was ook aan de beurt bij 35k, ook door JJSuspension gedaan.

Ik wacht nu op de oproep als Ć©Ć©n van de 440.000 GSā€™n voor de ā€˜roest in kardanā€™ terugroepactie van Herr BMW, eerst glashard ontkennen dat er een probleem is en nu misschien onder coulance een gebaar, ik ben benieuwd. Kardan is dezelfde als bij de RTā€™s maar die worden niet terug geroepen vooralsnog, vreemd _001

Ik heb na 120000 km nog steeds de originele ESA demper er onder zitten. En die doet het ook nog zoals ie het moet doen.

Mazzelpik!