Ik gebruik de Cardo Q3 nu een half jaar, tot volle tevredenheid.
Communicatie met mijn vrouw gaat prima, ook als ik al voor het huis op de motor zit, en zij achter het huis nog bij de kinderen staat.
Koppeling met Samsung is poepiesimpel, het ding doet gewoon precies wat het moet doen.
Koppeling wet navigatie heb ik nog niet getest, want die heeft geen bluetooth.
Radio-ontvangst is prima, met RDS ook handig op langere ritten.
De geluidskwaliteit is goed, kan natuurlijk altijd beter, maar met wat windgeruis van je helm erbij, valt elke kwaliteitsverbetering in het niet, denk ik.
Inbouwen in je helm mag geen probleem zijn, alle delen zijn redelijk compact, alleen even goed kijken welke optie je kiest voor de microfoon, boompje of kabel (beide meegeleverd).
Het apparaat aan je helm zorgt voor weinig meer windgeruis.
Omdat ik in de winter met systeem helm en in de zomer met dopje rijdt, heb ik er een losse basis bij gekocht, kost €50 bij Louis in Aken (bij de meeste nl-dealers niet uit voorraad leverbaar)
De prijs die je noemt, is daar trouwens normaal, en geen aanbieding.
Mijn schoonbroer heeft een Q1, daar kan ik ook mee koppelen, zodat we van motor naar motor kunnen praten.
Ik heb wel de snelle handleiding verkleint naar A5 en geplastificeerd, om mee te nemen, want er zijn dingen die je niet zo vaak doet, en dan is dit toch wel handig.
Last but not least (voor mij tenminste), instellen doe je via de website, waardoor je niet afhankelijk bent van windows-gerelateerde software.
Al met al, absoluut geen reden om uit te kijken naar iets anders.
Aad