Dit is mijn eerste keer op een forum, en wil graag een probleem delen wat ik sinds vandaag ervaar met mijn R1100RS 95’. Ik kreeg mijn sleutel slecht in het contact en na een tijdje lukte dit wel maar ik krijg de sleutel voor geen meter gedraaid. Ik heb al gesmeerd en daardoor gaat de sleutel makkelijker erin en eruit maar draaien werkt niet. Nu heb ik ook al op het stuur links en rechts kracht gezet en geprobeerd de sleutel te draaien maar zonder succes. Na het stuur naar links te hebben gedraaid zag ik de stuurslot bot in het frame vallen. Met een schroevendraaier kon in deze lichtjes bewegen en probeerde tegelijktijd de sleutel te draaien…Geen succes.
Toen zag ik dat de pin van het stuurslot volgens mij helemaal los zit, zie foto’s in de bijlage!
De motor staat altijd binnen en is nooit omgevallen. Ik hoop dat een van jullie dit zelfde probleem al een keer heeft gehad en mij kan helpen. Ben bang dat ik de hele unit moet vervangen maar hoop op een slimme oplossing die ik nog nergens heb gevonden.
IN HET KORT, SLEUTEL PAST MAAR DRAAIT NIET, STUURSLOT PIN ZIT VOLGENS MIJ LOS, WAT KAN IK DOEN?
Het is gebleken dat 2 andere motoren ook van het stuurslot zijn gehaald in de garage maar dat alleen bij mij schade is ontstaan. De andere twee zijn netter open gemaakt. Met de buurmannen meteen alle motoren op een veiliger plekje gezet. Kans dat ze binnenkort de rest komen halen/doen is natuurlijk groot. In ieder geval een uitleg hoe dit opeens kan gebeuren.
VRAAG
Ik wil de kroonplaat er af halen om makkelijker bij het contactslot te kunnen. Nu heb ik het stuur al los van de kroonplaat en zie ik aan beide zeide de bouten die de kroonplaat aan de voorvork houden. Nu moet ik volgens mij alleen nog de middelste moer los draaien, maar hier heb je een speciale bmw tool voor nodig zeker?