ik heb op mn Nolan helm de B902 systeem. Nou wilt dat het koppelen met andere helmen, Schubert oa , heel lastig gaat zo niet bijna onmogelijk.
Ik ben al met beide helmen bij Waypoint te Moordrecht geweest en er werd daar verteld dat het koppelen altijd lastig is ten zij je bluetooth met je telefoon uit zet.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit het makkelijkste op te lossen is. Je schijnt ook via een app dit te kunnen doen? Weet iemand welke?
Ik hoor graag.
Tegenwoordig zijn de meeste sets met elkaar te koppelen. De oudere sets krijgen helaas geen update hiervoor maar is vaak een koppeling mogelijk door een telefoon koppeling te maken. Het nadeel is dat de bestaande telefoon dan niet gekoppeld kan worden en de navigatie niet werkt als de telefoon verbinding actief is. De app die er was, is er dus niet meer, was helmchat. Omdat de nieuwe telefoons er niet mee kunnen werken is helaas de server uitgezet zodat ook alle oude telefoons er niet meer mee kunnen werken. Deze maakte verbinding via een server, over internet, en kon tot 75 gebruikers worden gebruikt ongeacht waar deze reden. Maar helaas.
Misschien niet persee een antwoord op je vraag, maar wel een oplossing die ik zelf tegenwoordig eigenlijk altijd gebruik. Helm enkel met de telefoon verbinden en bellen via whatsapp. Qua data is dat echt weinig verbruik. Maar belangrijker, de headset houdt t veel langer vol met enkel een telefoon verbinding.
Mijn Sena set in mn Neotec helm dit t op deze manier 2 dagen in tegenstelling tot 6 uur met verbinding tussen headsets
Dank voor de reactie. Ik ga hiermee aan de slag. Inmiddels heb ik de Bluetooth verbinding tussen telefoon en helm verbroken. Beiden zijn nu met elkaar verbonden via mn zumo xt. Dat werkt al beter.