Hallo,
Mijn comfort zadel rugsteuntje zat te ver weg om er iets aan te hebben op mijn 2007 R1200Rt. Althans, ik wilde een breder zadel maar toch een actieve zit met contact met mijn zadel in de rug. Ze moeten mensen met broekmaat XXXL in gedachten hebben gehad bij het ontwerp. Ik ben 186m en 85kg.
Aangezien ik met een comfort zadel rechter op zit heb ik trouwens ook stuurverhogers moeten plaatsen die het stuur 1" hoger maar ook en vooral 1" dichterbij brengen. Anders waren mijn armen te kort.
Maar goed dan heb ik dus jaren een kussentje voor het rugsteuntje gehad om nog iets van steun te hebben. Maar dat was ook niet alles en ziet er niet uit.
Nu heb ik een oplossing gevonden. Werkt prima. Een hoofdsteun achter midden van een Opel Grandland. Twee gaten van 11mm op de juiste plaats, twee kleine gaatjes in de skai en wat vaseline en hopla. Een net en effectief steuntje in de rug. Mocht je dat ook willen proberen let er dan op dat de chromen pootjes niet precies in het midden zitten! En draai er gelijk wat betere schroeven in.
Met vriendelijke groet,
Corné