Onlangs heb ik op MP een zijkofferset gekocht. Ik had de pech, (of voor een ander een geluk) dat de koffers voorzien waren van cilindersloten. Omdat ik graag alles met 1 sleutel wil kunnen bedienen heb ik de sloten uit de politiekoffers gedemonteerd om ze vervolgens in de nieuwe set te monteren. Om dit te doen moesten eerst de sloten uit de nieuwe set . Hier heb ik stad en land afgezocht naar een manier want zo gemakkelijk als met de politiekoffers was het niet.
Uiteindelijk heb ik een beschrijving gevonden, welliswaar in het engels maar dat was voor mij geen probleem en heb het dus vertaald.
Voor diegene die er baad bij heeft post ik de beschrijving hier op de site. Wel zo makkelijk.
Hey Erik,
Fijn dat er nog een manier is.
Het is inderdaad een paar schroefjes losmaken. Maar al met al is het demonteren binnen een minuut gedaan.
Bij de eerste koffer was het ff zoeken naar de juiste stand van de cilinder. Dat duurde een kwartiertje maar de tweede was ook binnen de minuut gepiept.
Bovendien is sleutelen nog leuk ook.
Groet Patrick
Ik ben ook met de cilindersloten bezig geweest.
Ik heb een aantal sloten (lang verhaal) en ondertussen een heleboel ‘wafers’ van de nummers 1 en 3.
Maar geen enkele 2…
Zijn er mensen die zulke ‘wafers hebben liggen en mss willen ruilen tegen 1 of 3
Ik heb 2x 3 te ruil en 6x 1…. (Zie foto)
Ik had exact hetzelfde probleem (misschien is dit met opzet?) en heb uiteindelijk gewoon die positie leeg gelaten.
Verre van ideaal natuurlijk, maar voor koffers vind ik het een acceptabel “Risico” wanneer 20% van de wafers ontbreekt (daarbij heb je altijd nog een beetje “Security through obscurity”).
Ik heb een aantal slotplaatjes liggen en de meeste zijn bij mij nummer 2.
Laat maar even weten hoeveel je er nodig heb, kunnen we even kijken hoeveel we kunnen ruilen.