Chigee AIO-5 for BMW of Carpuride W702BS BMW icm MRA Navigation Next

1x per jaar mag ik mij buigen over een cadeautje voor mijn verjaardag.
En met het verstrijken van de jaren, wordt het steeds moeilijker om iets te vinden, tot frustratie van mijn wederhelft.

Maar ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren op de duurdere Chigee AIO-5 for BMW of de iets goedkopere en grotere Carpuride W702BS BMW.
Zelf ben ik al jaren een fervent gebruiker van de Garmin navigatie en de laatste die ik nu gebruik is de Zumo XT.
Ook Garmin is niet heilig en al jaren zit ik met geluidsproblemen die maar niet worden opgelost.
In dit laatste geval rijdt ik zonder Garmin geluid, maar heb de telefoon rechtstreeks op de helm aangesloten en dat voldoet prima.
Nadeel is wel, ben je onderweg en heb je de muziek vergeten aan te zetten, moet je weer stoppen.

Nu met de komst van boven genoemde apparaten die beide Carplay en Andriod auto ondersteunen, is mijn interesse hierin gewekt.

Routes rijdt ik altijd als track, dus een optie zou zijn een lifetime abbo op MRA Navigation Next die dit schijnt te ondersteunen.

Mijn vraag, wie rijdt met een van de boven genoemde apparaten icm MRA Navigation Next op een R1200RT LC van 2015?
Past alles, ook de grotere Caprude (7 inch) op de standaard voorbereide navigatie aansluiting?

P.S.
De grotere 7 inch Caprude gaat niet passen in mijn uitsparing, zag ik net door het opmeten.

Als je altijd routes als track rijdt dan is MRA navigation niet direct de juiste keuze omdat die vooral ontwikkeld is om routes te rijden vanwege de mogelijkheid om enorm veel extra informatie in de routes te tonen…
De MRA planner is wat mij betreft wel een aanrader. Maar voor het rijden van van een track zou ik absoluut TomTom Go, die ook geschikt is voor CarPlay en AndroidAuto, aanbevelen.

Ik rijd met de Carpuride 702 en die past prima met een adapter.
Zie:

https://www.google.com/aclk?sa=L&ai=DChcSEwi7zqy5qdyKAxVYnoMHHVFwIW0YABAhGgJlZg&co=1&gclid=EAIaIQobChMIu86suancigMVWJ6DBx1RcCFtEAQYBSABEgIjxvD_BwE&sig=AOD64_1bxxiPVhmq0M3_adw5ViZ7qzGZgQ&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwjshae5qdyKAxW977sIHSQyGR8Q5bgDKAB6BAgXECY&adurl=

Ik lees hier en daar en natuurlijk ook bij MRA zelf, dat het rijden van tracks wel degelijk mogelijk zou zijn, vandaar dat ik dit hier ook ff vraag.
Van TomTom heb ik altijd begrepen, dat je het herberekenen niet kunt uitschakelen, waarmee je track flink verpruts wordt wanneer gedwongen moet afwijken van je track.

Ik heb je verwijzing even bekeken, maar het plaatje en de link doen het beide niet (in dat topic).

Ik lees hier en daar en natuurlijk ook bij MRA zelf, dat het rijden van tracks wel degelijk mogelijk zou zijn, vandaar dat ik dit hier ook ff vraag.
Van TomTom heb ik altijd begrepen, dat je het herberekenen niet kunt uitschakelen, waarmee je track flink verpruts wordt wanneer gedwongen moet afwijken van je track.
[/quote]

Het vervelende is dat je van iedere navi negatieve en positieve ervaringen zult kunnen vinden.
Ik rij met de ConnectedRide App op m’n RT en de TomTom app op mijn andere motoren en heb geen slechte ervaringen.
Ik heb ook met de MRA navigatie gereden maar vind daar een overkill aan informatie in beeld. Dat leid mij af van de essentiële taken tijdens motorrijden :exclamation:

Afgelopen maand heeft MRA een grote update geïntroduceerd waarin het onder andere mogelijk is om met tracks te rijden alsof het routes zijn. De engelstalige video daarover moet ik nog een keer extra bekijken aangezien ik ze met al hun enthousiaste verhalen af en toe kwijt raakte. Big RT Smile

Misschien kun jet makkelijker volgen als je de beschrijving kunt lezen?
Het is een aardige functie maar ik kom nog steeds niet in de verleiding MRA nav te gaan gebruiken.
Track rijden.pdf (4.23 MB)

Ik zie het ja. Het is dit ding, werkt deze link wel? (Bij mij wel)

https://www.google.com/aclk?sa=L&ai=DChcSEwi7zqy5qdyKAxVYnoMHHVFwIW0YABAhGgJlZg&co=1&gclid=EAIaIQobChMIu86suancigMVWJ6DBx1RcCFtEAQYBSABEgIjxvD_BwE&sig=AOD64_1bxxiPVhmq0M3_adw5ViZ7qzGZgQ&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwjshae5qdyKAxW977sIHSQyGR8Q5bgDKAB6BAgXECY&adurl=

Thanks, ik ga mij ff inlezen.

Bedankt Hans, deze link kan ik openen _004
Werkt het wonderwiel ook met die adapter?

Nee, maar je kunt evt. Siri gebruiken of het Carpuride touch screen.

Werkt het wonderwiel ook met die adapter?

Nee, maar je kunt evt. Siri gebruiken of het Carpuride touch screen.

Ik heb Android, daar werkt Siri niet op :smiley: , maar ik snap het punt.
Fijn bedankt _004

P.S.
Jouw antwoord staat dubbel.

Hier een (slechte) foto van de gemonteerde adapter en Carpuride. Je klikt hem zo in de navigatiehouder van de Rt.
Ik heb hem wel aangepast zodat de Carpuride hoger komt te zitten, anders zag ik mijn dashboard niet meer goed.
IMG_0473.png

Wat en hoe heb je dit aangepast?
Ziet er wel goed uit.

Ik heb de Carpuride voorzichtig uit elkaar gehaald en nieuwe gaatjes geboord voor de bevestiging van de Carpuride unit op de onderplaat.
Ik heb ook de steun tussen de unit en de onderplaat weg geslepen zodat ze dichter op elkaar komen.
Door de gaatjes zo laag mogelijk te boren kwam de unit zo hoog mogelijk te zitten en kan ik nu mijn dashboard weer helemaal zien.
Helaas heb ik daar geen fotos van gemaakt.

Hans,
Hartelijk dank voor de info, ik hou het even in mijn gedachten.
Ben er nog niet uit wat ik nu precies wil.

Heeft iemand hier een Chigee -5 for BMW op een analoge RT (1200 of 1250), en wat komt er dan door van toeren, snelheid e.d.
Ik zie heel veel foto’s van de Chigee met de tft schermen, maar ben benieuwd wat er doorkomt op een analoge RT. Voor mij heeft de Chigee de voorkeur ivm het gebruik van het wiel

Ook ik heb nog een vraagje, als de navigatievoorbereiding af fabriek is gemonteerd, werkt de besturing van het wonderwiel dan?
Als ik de beschrijving van de Chigee lees, zou de werking van het wonderwiel voor de R1200RT LC niet werken en heb je een aparte adapter nodig.

Er vanuit gaande, dat de navigatievoorbereiding voor de BMW navigatie (Garmin) dit wel zou moeten kunnen, of sla ik de plank nu mis?