Check software stand R1250RT 2018

Ik zou erg graag de stand van de softwareversie van mijn 2018 -1250- willen weten en wat de meest recente versie hiervoor is.

Lees met regelmaat dat er .o.a. software updates voor de QuickShifter zijn, maar ik heb geen idee of ik kan checken of die is ingespeeld of niet.
Ook worden voor de ESA verbeteringen via software updates beschikbaar.
Omdat ik een pre-facelift model heb zònder TFT scherm, kan ik eea voor zover ik weet niet zonder meer checken…

Iemand enig idee hoe dit te checken zònder de dealeRT te bezoeken?

Je zou moeten opzoeken (www. ???.com ) welke versie er op zou moeten zitten, volgens mij kan je met de MotoScan/GS911 uitlezen welke versie er nú op zit, verschillen die dan weet je dat in ieder geval.
Voorheen kon ik bij Reco er zo de nieuwste versie op krijgen, is geen dealer.

Wat vraagt een dealer er voor, het zijn niet allemaal rovers …

Over 2 weken moet de bRommeRT sowieso voor een Hauptuntersuchung naar de dealeRT, zal vantevoren eens vragen wat ze daar voor rekenen…

Ondertussen eens kijken of ik Motoscan met mijn OBD11 adapter (gebruik ik voor onze Skoda’s) kan laten praten…

We horen het graag, worden we allemaal wijzer van!!

Momenteel is de nieuwste versie: 23_03_502. Dit is het I-level en heeft niets te maken met je TFT software versie. Het I-level is uit te lezen, zoals Baird aangeeft, met MotoScan/GS911 of ISTA.


Edit: net geïnstalleerd op mijn R1250R. Was een snelle update van versie 22_07_511 naar 23_03_502.

Dat doet de dealert toch standaard bij een beurt?

Of ben ik nou gek?

Of je daadwerkelijk gek bent kan ik niet over oordelen _001 , dat je gedachte onjuist is wel.

Bij mijn dealert gaat de fiets bij een beurt standaard aan de stekker om de laatste firmware er op te zetten.
Zo gek is dat dus niet, die gedachte.

Dan zou ik maar aardig tegen de Dealer zijn, immers een update kan zomaar twee uur (*) duren. Het staat ook niet als extra op de factuur?

Normaal gesproken wordt er alleen geüpdatet bij problemen of uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar. Zonder problemen kan de dealer dit niet bij BMW claimen. Buiten de garantie mag je zelf voor de kosten opdraaien als eigenaar.

Is het niet zo, dat hij de service melding terug zet mbv de computer en jij de gedachte hebt dat er een update uitgevoerd wordt?

(*) daadwerkelijke tijd is afhankelijk van de huidige softwareversie. De update welke ik vanochtend uitgevoerd heb, duurde 15 minuten.

Nooit een bedrag op de faktuur gezien.

Het is ook in het belang van meneer BMW hè.

Er worden namelijk ook data van je fiets naar BMW geupload.
Stand gashendel, toerental, remmen en weet ik wat nog meer.
Gebruiken ze voor data-analyse.

Wat rekende de dealer voor de update.
Kun je nu ook zelf voorkeuzetoetsen programmeren?

Geen flauw idee wat de dealer hiervoor vraagt, ik heb de mogelijkheid om zelf de updates te installeren. Wat je bedoelt met “voorkeuzetoetsen” is mij niet duidelijk, sorry.

[/quote]

Geen flauw idee wat de dealer hiervoor vraagt, ik heb de mogelijkheid om zelf de updates te installeren. Wat je bedoelt met “voorkeuzetoetsen” is mij niet duidelijk, sorry.
[/quote]

Ik bedoel de vier toetsen op het linker paneel. 1 heeft geen functie, 2 is de verwarming, 3 de radio en 4 de navigatie.
Kun je met een GS-911 een update installeren?

Ik heb een R1250R, die luxe knoppen heb ik niet :angry:

De motorfiets is alleen te updaten met ISTA. GS911 of Motoscan is daar niet geschikt voor.

schopje omhoog

Vrijdag gaat de -1250- naar de dealeRT voor onderhoud (had al 2 weken geleden gemoeten, maar ze hadden zieken).
DealeRT waarschuwde me dat ik de RT een hele dag kwijt zal zijn, want “wir müssen eine Softwareaktualisierung einspielen und die wird 3 bis 4 Stunden brauchen…”

Mijn vraag wordt dus gratis opgelost _004

Pas maar op dat je dan niet weer een nieuwere R1250RT meekrijgt als leenfiets. Wil je die dadelijk ook weer kopen Big RT Smile

Dat zei ik toch………………….

Big RT Smile Jouw geheugen is veel te goed, Joost!
Heb me bewust door een collega laten oppikken, als bescherming…

Big RT Smile