Check control melding

Mijn R1250Rt geeft een melding op het TFT scherm en staat ook in het menu Mijn Voertuig.

Batt. radiogr. sl.
Bij 50%
Geen functiebeperking.

In het handboek staat er niks over in.
Wat betekent deze melding?
IMG_8204.jpeg

Als ik het zo lees dan staat er “Batterij radiografisch slot / bij 50%”: de batterij in je keyless ride sleutel is voor de helft leeg?
“Geen functiebeperking”: je kunt nog gewoon veilig gebruik maken van je motor.

De handleiding van de R1200GS kent deze melding wel:

Batterij van de radiografische sleutel vervangen
Algemeen waarschuwingslampje brandt geel.
Batt. radiogr. sl. bij 50%. Geen functiebeperking.
Batt. radiogr. sl. bijna leeg. Centrale vergrendeling beperkt. Batterij vervangen.

Mogelijke oorzaak:
De batterij van de radiografische sleutel heeft niet meer de volledige capaciteit.
De werking van de radiografische sleutel is nog voor een beperkte tijd gewaarborgd.
Batterij van de radiografische sleutel vervangen

Batterij vervangen doe je zo:
[youtube]_1TRbFzmZac[/youtube]
@Patrick: YT filmpjes inline op het forum zetten werkt niet meer (of anders).

Inderdaad batterij vervangen.
En als je dat doet, kies een goede batterij.
Ik stopte er een CR 2032 van de Lidl in en kreeg nog steeds de melding dat hij voor 50% leeg was.
Gewisseld voor een Varta en de melding was weg. Zo’n Varta is ook 5x zo duur als die uit het schap van de Lidl.

Bedankt! Ik zal een goede nieuwe batterij installeren.
Ik heb een Engelstalige handleiding (pdf) van de R1250Rt en daar staat die melding niet in.
Misschien in de NL pdf wel. Dus als iemand nog een linkje voor me heeft daarvan, graag.
Met vriendelijke groet,
Corné

https://s4f2bb3ec901b705b.jimcontent.com/download/version/1667811715/module/15925524722/name/Instructieboekje%20R1250RT%202020%20EV.pdf

Maar daar zie ik het zo snel even ook niet in staan.
Je zou zeggen dat het handig is wanneer er een overzicht van meldingen opgenomen is.

Klopt dat per het niet ziet want dit is model 2020.

Deze is van 2021 en de melding staat op pagina 42
https://manuals.bmw-motorrad.com/manuals/BA-Extern/IN/BA-INTERNET-COM/PDF/R_0L01_RM_0621_06.pdf

_004 die zocht ik net. Bedankt voor de handleiding. Ik heb ook een ‘21.

Het is wel zo handig om een extra batterij ergens op je motor te plaatsen waar je bij kan.
Zit je motor op de vergrendeling, en de batterij is leeg, willen je koffers ook niet meer los -naughty-

Zit je motor op de vergrendeling, en de batterij is leeg, willen je koffers ook niet meer los…

Bovenstaande klopt niet, je kunt de koffers altijd met de sleutel openen en een batterij op voorraad loopt toch ook langzaam leeg…

De plastic reserve sleutel in je portemonnee is het verstandigste, dan kun je ook met de motor weg als je de sleutel kwijt bent.

Als je de sleutel kwijt bent doe je met een reserve batterij ook weinig…

Henk7777

Klopt helemaal, die sleutel had ik even over het hoofd gezien, en mogelijk zit in die extra batterij dan nog voldoende prik om te kunnen starten.

En als je de juiste plek zoekt, kan je zelfs met een plastic sleutel (met keyless ride) je motor starten

Maar daar heb je je plastic sleutel weer voor bij je _004