Sinds enige dagen heb ik op mijn motor, een BMW R1250RT met TFT scherm en radio een nieuw speeltje; een Carpuride W702. Deze dient hoofdzakelijk om Apple Carplay en/of Android auto op de motor te kunnen gebruiken. Dit werd mij ingegeven omdat ik hoe langer hoe vaker gebruik maak van MRA, en ik het niet verstandig vond om de telefoon hiervoor open en bloot op de motor te gebruiken. Daar komt bij dat het scherm op de telefoon nogal klein is en dat de BMW een speciaal vakje voor de telefoon heeft met daarin een draadloze oplaadmogelijkheid en ventilator.
Het monteren en aansluiten was een fluitje van een cent en ook het koppelen van de set aan mijn helm en de telefoon liep ogenschijnlijk probleemloos.
Toch heb ik een probleem met de SR2 van Schubert, overeenkomstig Sena 50R. IK heb de SR2 nu ongeveer 2 jaar en gebruik deze voor de communicatie met de telefoon, mijn motorfiets en mijn GPS.
Deze waren als volgt gekoppeld: in het configuratiescherm van de SR2 op positie 1 is de motorfiets gekoppeld. Mijn telefoon, een Samsung S10 is gekoppeld op positie 2 en mijn GPS, een Garmin Zumo XT is gekoppeld op positie 5.
Ik snap eigenlijk niet waar de posities 3 en 4 voor dienen, dit wordt me uit de handleiding niet geheel duidelijk maar dat terzijde.
De Carpuride W702 kan in tegenstelling tot veel andere apparaten zelfstandig via BT (Bluetooth) aan de SR2 van de helm gekoppeld worden.
Ik heb hem op positie 5 als GPS gekoppeld (en mijn Zumo XT dus ontkoppeld) maar nu heb ik het volgende probleem: Als ik de Carpuride opstart krijg ik de aanwijzingen van de navigatie app (in Android Auto) in mijn helm. En als ik Spotify gebruik via Android Auto dan kan ik naar muziek luisteren.
Maar als ik dan de radio van de BMW inschakel dan valt het geluid van de Carpuride uit. Doe ik de radio van de BMW weer uit, dan heb ik nog steeds geen aanwijzingen via de Carpuride. Pas na 2 of 3 keer uitschakelen van de radio hoor ik de aanwijzingen weer en kan ik Spotify weer beluisteren.
Doe ik iets mis of moet ik een instelling wijzigen? Of heb ik hem op de verkeerde positie gepaird.
Wie heeft hier (al) ervaring mee?
Voor de volledigheid, ik heb de Schubert SC2 app op de telefoon maar heb deze normaal niet geactiveerd. Deze koppel ik enkel met de BT als ik instellingen moet wijzigen of wil weten wat de toestand van de accu is. Daarna verbreek ik de BT verbinding weer want mijn telefoon kan maar 2 BT verbindingen tegelijkertijd hebben.