Voor R1200RT rijders die een CarPlay/navigatie systeem op hun fiets zouden willen gebruiken heb ik hier een goede en goedkope oplossing.
Nu week gemonteerd en vindt het geweldig. Alles in één en zeer eenvoudig te monteren. Heeft losse cradle zodat je het systeem zeer snel kan loshalen om mee te nemen.
Ziet er goed uit maar voor mij is een 5" scherm toch wel een beetje klein. Wel mooi dat deze in een houder zit.
Voorlopig hou ik het bij een Carpuride W702. Ik heb er net 14 dagen mee mogen rijden om te testen en dat beviel prima.
En met hun kortingscode “10Years” gaat er op dit moment ook nog een leuk beetje van de prijs af.
@ErikS
Kun je foto’s delen van je Carpuride 702 indien mogelijk?
Ben zelf de huidige versie van de BMW app helemaal zat en ben op zoek naar een alternatief in de vorm van een Zumo XT, XT2 mar ook een Carpuride is een reële optie.
En in dat kader ook wel belangrijk, welke software heb je gebruikt op je telefoon om te navigeren?
Past zo te zien op de standaard mount (Type Zumo660) van veel BMW’s, en belooft goede AndroidAuto en Appel CarPlay koppeling en zélfs integratie met de wonderwheel. Maar of ik ze goed genoeg geloof om ‘op de blauwe ogen’ een slordige €400-€500 over te maken…
In China zijn ze best goed in het reverse engineeren van technologie. Ik zou dus niet weten waarom het niet mogelijk zou zijn.
Maar wel een hoop geld, voor iets wat er nog niet is
Dit klopt niet helemaal. Het is Sena al een poosje geleden gelukt om het Wonderweel te integreren met hun SR2 communicatieset. Je kunt met het Wonderweel het volume van de headset regelen!
Dit ding (Chigee* AIO 5) is al te koop in een ‘algemene’ variant, het enige nieuwe is de specifieke BMW-aansluiting. Hij is duurder dan de Carpuride maar kan ook iets meer; niet dat het nou zo nuttig is want veel van de gegevens (bandenspanning) tover je ook zelf uit je dashboard.
*) zag later pas dat mijn autocorrect er ‘Chinese’ van had gemaakt… wat in zekere zin ook klopt natuurlijk
Zie dat je de Carpuride naast je Garmin XT hebt gemonteerd op je RT, heb je de elektrische voeding ook gesplitst v.a. de accessoirestekker?
Heb er zojuist eentje besteld, en hoewel ik sceptisch was over discount coupons, werkte jouw code wel en kreeg naast de standaard aangeboden $50 nog een extraatje van $34.
Ben benieuwd hoelang de levertijd is.
Wordt vervolgd…
Voorlopig heb ik de voeding nog lopen via een boordspanning stekker met USB uitgang welke ik op het boord stopcontact heb aangesloten, maar het is de bedoeling om hem met de bijgeleverde voedingskabel rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Dan heb ik niet het probleem bij het starten en stoppen van de motor dat hij geen spanning meer krijgt. Maar via de USB werkt het ook prima!
En wat ik van anderen begrepen heb, is de levering met een paar dagen. Hou ons maar op de hoogte.
Is gisteren bezorgd bij de buren.
Vanmiddag meteen uitgepakt en de koppelingen met telefoon en helm gemaakt via de USB voeding.
Komende dagen monteren op de motor (er is nog een RAM bolletje onderweg) en eens kijken hoe ik de stroomaansluiting ga doen (mijn accessoire contact stekker aansluiting is al in gebruik voor een extra USB aansluiting, mogelijk moet ik die opofferen of splitsen)
Ja, je moet wel even opletten. Maar je hoeft ze niet alle drie te gebruiken voor navigatie; Maar het kan wel, ofschoon, die van de BMW vertrouw ik echt niet (meer). Dat was ook de reden van de Garmin. Inmiddels gaat mijn voorkeur uit naar MRA via Android Motor