Carplay Carpuride

Goedenavond.

Sinds 2 weken mijn zumo vervangen door een 7 inch Carpuride. Na wat stoeien ben ik er zeer enthousiast over. Altijd goed, helder en groot beeld. Van Basecamp naar Myrouteapp overgestapt en routes overzetten en rijden geen probleem. Ben benieuwd of er meer BMW rijders zijn die de overstap hebben gemaakt!

Op het GS forum is het topic… https://www.bmwgsclub.nl/forum/

Henk7777

Op Aliexpress is een adapter te koop waarmee je een Gs navi houder op de Rt kunt monteren. Ik betaalde €18. Als je dan de Carpuride met Bmw adapter besteld, klik je de boel zo in elkaar zonder kabelgedoe. De Carpuride komt dan wel wat verder naar voren.
Voordeel is ook dat je de Carpuride er zo af klikt, dat is wel zo veilig.

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiyiPW3mvGGAxXzloMHHeWkBNQYABAYGgJlZg&ae=2&gclid=EAIaIQobChMIsoj1t5rxhgMV85aDBx3lpATUEAQYCyABEgKpY_D_BwE&ohost=www.google.com&cid=CAASJORo1_KT6z7FUWLDc-7nkGgObGKpYFmi19XppFoK1NFkB6ER0Q&sig=AOD64_3Of7lzFKERSMZX30pydAMcf-wLUw&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwjt-u-3mvGGAxVth_0HHZRsAoQQ5bgDKAB6BAgCEFI&adurl=

Mijn Rt is uit 20009.
Heb hem dus met korte arm mount en afsluitbare mountknop bevestigd. Minder ver naar voren en als ie uit het zicht staat gaat ie er even vanaf.

Ook ik mocht de afgelopen weken met een Carpuride naar Noorwegen op vakantie. En ik kan alleen maar zeggen; Wat een verademing. Prachtig apparaat en werkt goed in combinatie met MRA. Ik heb er veel plezier mee gehad en ben ook voornemens hem aan te schaffen. Eindelijk verlost van de BMW navigatie die toch nooit goed wilde werken.

En hoe is het batterijverbruik van de telefoon tijdens de CarPlay ritten?

Batterijgebruik van de telefoon is behoorlijk. Je moet de telefoon tijdens het gebruik echt wel aan de lader leggen. Maar dat ligt aan de app die je gebruikt.
Ik gebruik MRA en daarvan is bekend dat het een stevig stroomverbruik heeft. Mogelijk dat andere apps een ander verbruik laten zien.

Ik gebruik ook Waise en dat gebruikt ook nogal wat. Mijn tel gaat ook aan de lader en ik ben er erg blij mee, kan nu alles goed zien zon of geen zon en zo een 7 inch scherm is wel erg relax.

Hoewel ik een Elebest heb lijken mij de gegevens wel vergelijkbaar.
Ik gebruik TomTom Go. De iPhone is aan het eind van de dag nog een kwart geladen na een tocht.