Eergisteren eens begonnen met de carburateur verwijderen. Ik had al eerder het wondermiddel van Forte getest ( zelfs ik laat me soms verleiden) Naderhand eerst geprobeerd om met wat remmenreiniger wat ik toch had staan om de carburateurs te reinigen maar dit was niet echt een succes. Dus gewoon maar even open schroeven en dan de betere carburateurreiniger maar gebruiken. Wel een duur busje maar het geld zeker waard.
En dan vind je altijd toch weer iets.
Een losse stationair sproeier
een chokegedeelte wat niet echt vast zit en gedeeltelijk verstopt zit.
Sproeiers die gedeeltelijk dicht zitten
Vlotterniveau wat niet goed is afgesteld
En heel veel vuil op plaatsen waar ik het niet wilde
Daarna de O ringen vervangen en het geheel zit weer dicht. Komende maandag de andere eraf en daar ook alles even corrigeren. Alles staat nu terug op de basis instellingen
Ziet er weer als nieuw uit
Ja ik ben er wel blij mee. Ik ben benieuwd naar het effect ervan. De binnenzijde is net zo schoon en dat was daarvoor dus echt niet zo.
Meteen nieuwe membramen plaatsen, zullen net zo oud als de motor zijn.
Ik heb er aan gedacht maar ze vertoonde geen gaatjes of droogtescheurtjes. Het kan zijn dat ik ze alsnog bestel. Ik vervang het tankfilter en de brandstofslangen ook nog. Die in mijn Suzuki zitten zagen er ook nog goed uit en die is van 84. Schijnbaar zijn ze van een beter materiaal als de overige rubber/kunststof delen.
Ondertussen zitten de carburateurs weer in elkaar. Vooral het gebied rond de hoofdsproeier was behoorlijk vies.
sized_PA010817.JPG
Hallo Ton,
Hoewel ik de indruk heb dat ik jou weinig te melden heb, toch het navolgende onder het motto: “Beter overbodig dan nagelaten!”
Bekijk/inspecteer de rubber topjes van de vlotternaalden (zo noem ik die torpedo vormige dingen maar even) nauwgezet met een vergrootglas onder erg goed licht! Niet zelden zie je hier slijtage en andere door de tand des tijds aangebrachte narigheid over het hoofd. Onjuiste vlotterhoogte en benzinestank zijn je deel als je hier iets onopgemerkt laat.
Groet van Ciske
Je zegt niks geks hoor. Bij mijn andere project heb ik ze vervangen die motor had er 55000km op staan . Deze heeft zo weinig gereden dat ik ze nog even kan laten zitten. Er staat nog maar 23000km op de teller. Ze dichten nu nog goed af. Uiteindelijk gaan de vlotters er ook aan bij sommige motoren. Tja ook motoren voelen de leeftijd.
Net een leuk ritje gemaak naar de de Hobbyist. Zeer vriendelijk personeel daar en weer wat wijzer geworden daar. Wel handig als je de technische vragen bij de juiste personen kan stellen. Aangezien ik toch even een oliefilter ging kopen en een paar membramen voor de carburateurs niet zo duur waren toch maar een paar gekocht vandaag. Tevens keramisch vet gekocht dat is af en toe ook handig om te hebben.
Dan kan ik straks weer beginnen aan de winterbeurt. Er stonden daar een paar mooie BMW’s in de showroom. Zie hieronder
Carburateur membranen vervangen. Er was geen verschil te zien tussen de oude en de nieuwe. Schijnbaar is dat rubber van een behoorlijk goede kwaliteit. De motor loopt nog net zo mooi rond. Alles weer even opnieuw afgesteld en ik kan weer rijden.
sized_6.JPG