Brilleke èn helm

:open_mouth: Heb vandeweek geprobeerd een helm te kopen. Opzetten geen probleem, maar om dan m’n bril erin te krijgen wat een drama.
Welke brildrager herkent dit, en met welke helm heb je dit opgelost? Mijn helm-budget is ca. Max €300,–
Jan

Ik heb hetzelfde probleem, systeemhelm is dan de oplossing, die zet je opengeklapt op, geen probleem met bril.

Er zijn natuurlijk diverse systeemhelmen te koop, vanaf €100 tot zo’n €600, ligt aan je eigen beurs.

Zelf heb ik ervaring met Probiker KX-4/KX-5, redelijk stil, maar niet zo’n stootvaste lak, en de Nolan N90, iets meer lawaai, minimaal verschil, maar veel betere stootvastere lak.
De BMW-helm heb ik opgehad, absoluut veel stiller, maarja, die prijs…

Over pasvorm ga ik het niet hebben, zelf uitproberen is de enige goede methode.

BTW, Probiker is het huismerk van Louis, Nolan verkopen ze daar ook, kun je vergelijken. Proefrijden vinden ze meestal ook goed.

Succes met uitzoeken, groet,

Aad

Ik heb brillen met rechte poten, zoals sport-brillen. (op sterkte)
Zoals Rudy Project.
En ziet nog kek uit ook! _004

Altijd probleemloos bril op & af bij de BMW Systeem 6 & Schuberth C3, hoef het alleen maar “naar achteren te steken”, geen “gedonder” met pootjes die over & achter de oren moeten steken.
En als heel groot voordeel, ook nooit meer geïrriteerde oorschelpen.

Hier ook brildragend
Eerst een Nexo systeem helm nu een systeem helm of klap helm net wat je wilt van schubert een C3 basic net onder de €300 nieuw
De bril blijft gewoon op tijdens het opzetten van de helm
Zet ik de bril af en dan de helm op
Dan is het inderdaad een heel gedoe wil je de bril goed op je neus krijgen
Eigenlijk wil ik zeggen
Het lukt niet

Ik heb verschillende Shoei-helmen (zowel systeemhelm als “volle bak”) en ik heb tevens een heel uiteenlopend assortiment aan zonnebrillen, een nachtbril en zelfs tegenwoordig een ‘gewone’ bril en ik kan werkelijk geen enkel probleem rapporteren omtrent conflicten bril versus helm. En ik zet de bril altijd pas op na de helm…

[groet]

Bert M

De meeste HJC helmen hebben een ‘glasses groove’.
En zijn ook redelijk betaalbaar.

Ook noodzakelijkerwijs brildragend, sterkte richting jampot en lenzen waren één grote mislukking. Bril afzetten is geen optie…grote kans dat ik 'm niet zie liggen… :nerd: . Voorheen een C2 en nu een C3 (allebei systeemhelmen dus) van Schubert en allebei gekocht ‘in de aanbieding’ omdat er nieuwe modellen op de markt waren. Even een handigheidje bij het opzetten en geen oorschelp of brilpoot die in het gedrang komt. Louis in Dld. heeft vaak angebote… . Zo-wie-zo eerst passen; niet iedere helm past op ieder hoofd. Let ook op het materiaal van de helmschaal en de te verwachten levensduur van de helm. Op termijn is een wat duurdere helm wellicht dan toch goedkoper.

Zeer tevreden van de Nolan N44… Makkelijk op te zetten zonder bril af te nemen… En redelijk geprijsd…

Hier ook met bril. Het antwoord is inderdaad systeemhelm en dan is het verder peobleemloos.

+1 : Ik zet eerst de BMW systeemhelm op en pas dan de zonnebril . . . mits het zonnig weer is natuurlijk! 8)_

[groet] Eilert

Ik heb een HJC sy-max 3 systeemhelm ik hou mijn bril op met opzetten. Werkt prima. Houdt er rekening mee dat de helm bij het passen nog erg strak zit. Later gaat die zich wat voegen naar je hoofd en gaat het opzetten makkelijker. Ik denk dat je het beste kunt passen zonder je op 1 merk te focussen. Een helm moet perfect zitten. Natuurlijk speelt je budget een rol, maar je hebt maar één hoofd…

Met vriendelijke RT-Forum groet,
Wouter

Dank allen: leuk te lezen dat ik niet de enigste ben met dit “ongemak” : de tip om bij Louis in Duitsland te gaan shoppen neem ik zeker in. Dankjewel daarvoor!

Als je bij Louis in Aken zou gaan shoppen, weet dan dat er binnen een straal van +/- max. 1 km… nog een aantal shops zitten, FC Moto, Hein Gericke, Polo Motorrad, Motoin (voornamelijk on-line), en BMW verdeler Kohl…
Bij de meeste van deze shops is het interessant om je (vooraf) on-line te registreren, krijg je heel vaak, bovenop de scherpe prijzen, nog heel interessante korting-acties toegestuurd… Deze acties lopen met de regelmaat van een klok, dus even de kat uit de boom kijken is vaak de boodschap…

Benny

Nooit geen probleem met mijn goedkope systeemhelm ( HJC Max). Bril op en dan helm opzetten.

Altijd Schuberth klaphelm.
Wat ook helpt: een bril met een klein rechthoekig montuur. Ik heb dus een brilletje dat ik alleen met motorrijden draag. Op andere dagen ben ik wel heel modieus brildragend. Kijk maar op mijn avatar.

Daar is niet veel van te zien :mrgreen:

Louis Moto Duitsland staat in planning! Hebben nu actie tot 32% korting op helmen…dank voor alle slimme tips!! :angry:

Een megastore van Louis (o.a. Duisburg) biedt over het algemeen een breder assortiment dan een funstore (Wesel). Wellicht een stuk verder, maar wel aan te raden, is mijn ervaring.

FC Moto valt wat tegen, maar bij Louis is de keuze reuze (mijn C3 komt er ook vandaan).

Zelf ook een iets kleiner montuur voor op de motor in gebruik, wil niet het risico lopen dat mijn varifocusbril (ook nog eens met handgeschilderde pootjes :angry: ) er als een wokkel weer uit komt… Het zou wel passen, helm meegenomen naar opticien voor te passen, maar toch…

Grote kans dat de BMW helmen binnenkort weer in de aanbieding zijn. De system 7 gaat uitkomen en in Duitsland zijn ze al in de aanbieding. Ik verwacht dat er tijdens de motorbeurs ook veel BMW helmen met korting worden aangeboden.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van dezelfde situatie toen BMW overging van system 6 naar 6-evo. Ik was toen een € 350 kwijt.

Groet,
Arjan