BMWesp

Vandaag naar de vakman, belettering, wrapper, detailer enz, geweest. Mooi om zo iemand aan het werk te zien. En vooral om te zien welk materiaal hij gebruikt. Super interessant. Alle striping is ‘custom made’.

wespje.jpeg
Al mijn motoren hebben naam, maar de RT heeft een logo!!!
mijnRT_wasp.jpeg
Zo is hij dus geworden.
Ik ben er blij mee!

Ziet er TOP uit Roelof . . . èn een unieke BMW in deze striping en detaillering. Mooi zadel ook! _004

Zit er achterop nog een RT-forum sticker? :wink:

Nee, geen forumsticker, wel een sticker met de Zeeuws-Vlaamse vlag.
PG-9999-Sticker-vlag-zeeuws-vlaanderen.jpeg

Best wel een beetje trots op ons ‘landje apart’.
Kom het een keertje bezoeken en rijd dan via de Westerscheldetunnel. Dat is een absoluut dieptepunt van je reis naar het bijna einde van de wereld. Je bereikt een punt van -60 NAP.
landje apart.jpeg
:blush::blush::blush:

Hij ziet er prachtig uit en valt zo ook goed op. Vraagje: is alleen de gele striping er bij op gekomen of is hij verder rondom ook van beschermende folie voorzien?

Bovenop de koffers is er een beschermfolie geplakt, zodat je niet bij het op- en afstappen krassen maakt met de hak van je laars. :blush:

Met deze opvallende striping ben je in ieder geval van al verre herkenbaar als de enige echte PanEuRoel van het RxxxRT forum uit Zeeuwsch Vlaanderen. _004

Zelfs in de diepe donkere toltunnel (nog steeds heffen die Zeeuwsche zûnigers tol) onder de Westerschelde door à 2,50 euro. Daarvoor rijd je wel ruim 382 meter onder het hoogste punt van Nederland. Toch een aanzienlijk hoogteverschil in ons gemiddeld zo vlakke landje. :nerd:

Die tol is een doorn in het oog voor de meeste, zo niet alle Zeeuwsch-Vlamingen.

De Westerscheldetunnel is 'eigendom" van de provincie Zeeland. De provincie heeft de tunnel overgenomen van het Rijk in 2008. De bedoeling is om de in 2033 de tunnel tolvrij te maken.Er is echter een speciale constructie bedacht om de tolperiode op te rekken naar 2051.
In de Wegenwet van 1930 is opgenomen dat er geen algemene tolheffing mag komen. De Westerschelde tunnel wordt niet gezien als een doorgaande verbindingsweg, maar heeft een soort status vergelijkbaar met een polderweg, waardoor die Wet niet van toepassing is op de Westerscheldetunnel.

In speciale gevallen wordt er gezocht naar een financieringsmodel, tolheffing om een project versneld of vervroegd uit te voeren. Een dergelijke tolheffing is tijdelijk totdat de tol de bouwkosten heeft terug betaald. Zonder die tol, geen Westerscheldetunnel. De tolopbrengsten worden door de provincie voor een groot deel gebruikt om andere projecten te financieren, bijvoorbeeld de toegangswegen naar de tunnel op Zuid Beveland. bijvoorbeeld de Sloeweg (N62). Op deze manier wordt de schuld in stand gehouden en blijft de tolheffing gehandhaafd. Oplossing: de Provincie wijst naar het Rijk en andersom.
Wat betekent dit voor met name de Zeeuwsch-Vlamingen?
Retourtje ‘overkant’ : €10,-- als je aan de overkant werkt betaal je dit dus elke dag. Even uitgaand van 22 werkdagen in de maand, kost dit je € 220,–
Retourtje met de vrachtwagen: € 50,-- Dit zijn kosten die een bedrijf door moet berekenen aan de klant. Niet echt bevorderlijk voor de concurrentiepositie.
Kortom: Dit is geen eerlijke situatie in vergelijk met de andere inwoners van Nederland*. De tunnel moet tolvrij!!!

Er is echter licht aan het eind van de tunnel. In een bericht van de NOS van 15 oktober jl. staat dat de tunnel tolvrij kan zijn tussen 2023-2025.
Dat staat in het draaiboek dat het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de provincie Zeeland de afgelopen maanden hebben opgesteld.

Ik hoop het van ganser harte.

Refrein van het Zeeuwsch-Vlaamsch Volkslied:
Van d’Ee tot Hontenisse
Van Hulst tot aan Cadzand
Dat is ons eigen landje,
Maar een deel van Nederland
*
. :blush:

Ik denk dat er heel wat West Vlamingen ook een gat in de lucht gaan springen moest deze uiteindelijk tol vrij worden. Nu blijven de meeste in pseudo Belgenland rijden.