[youtube]xB6dOe_xhDE[/youtube]
Triumph!
Erg mooi , maar niet voor mij. (Mis het scherm en de koffers)
De bmw is ook mooi, maar ik vind de hoge uitlaat minder mooi.
Die nineT prachtig!
Maar dan inderdaad voor erbij
Ik vind de Triumph zonder meer het mooist en ze zijn er het meest over te spreken. De BMW vind ik niet praktisch. Maar voor mij heeft de Yamaha toch ook wel wat. Maar ik zie de gewone Triumph Bonneville liever en al dat vermogen is toch niet besteed aan mij.
Maar deze uitvoering vind ik toch mooier dan de geteste versie
http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2016/2016-Triumph-Thruxton-1200d.jpg
Het liefst zie ik de wat oudere types BMW’s zoals een R90S. Maar ja, daar gaan ze bij BMW in de retro uitvoering niet aan beginnen. Zo’n retro uitvoering is niets voor mij. Toch teveel nieuwigheid en de laatste snufjes in zo’n retro jasje. Liever ga ik op zoek naar zo’n R90S en ik zie die oude BMW’s wel eens staan bij Tjibbe van Houten in Marum bij mij om de hoek. Mijn hart gaat daar pas echt sneller van kloppen. Wie weet ga ik daar ooit eens zo’n gerestaureerde oude BMW kopen.
Eilert
Ik kijk ook dikwijls naar de oudere modellen. De R90S of R80 of R75. Het vervelende is dat ze vaak niet goedkoop zijn en dan wil ik hem nog compleet opnieuw opbouwen. Het nieuwe is leuk om een keer mee te rijden maar het oude blijft mooi. De motoren van de tijd toen ik begon te lezen in het blad Motor. Ze hadden toen gewoon wat , meer metaal minder plastic.
Tjibbe van Houten in Marum is een echte BMW specialist en hij heeft ze wel eens te koop staan. Hij restaureert zelf en is zeer vakkundig en heeft een passie voor BMW motoren. Kijk maar eens op zijn site: http://www.vanhoutenmotoren.nl/. Maar je hebt gelijk Ton, ze zijn schaars.
Eilert
Die Triumph ziet er echt wel heel erg leuk uit om als tweede motor te hebben.
Als een drietal Britten een vergelijkende test doen tussen een Japanse, Duitse en Britse motorfiets, moet je natuurlijk niet echt verbaasd zijn dat de Triumph de hemel in wordt geprezen…

Als een drietal Britten … moet je natuurlijk niet echt verbaasd zijn dat de Triumph de hemel in wordt geprezen…
Inderdaad!
Zeker als je hun halfbakken opmerking hoort dat de Triumph “…has the electronics to make you safe…” in 1 van hun argumenten waarom het Triumph geworden is.
Alsof dat niet het geval is met ook de andere merken in deze test.
Daarnaast oogt de Triumph voor mij als een jaren-70 uitgave, gemakzuchtig in hun ontwerp, niets wat het oog streelt tenzij je van echt retro houdt.
Lees: ouderwets.
Zoals ik altijd het merk Triumph ervaar, sorry.
Nu wil ik niet algemeniseren, maar ook stoelen als Chesterfield hebben nog altijd gretig aftrek in de UK, het is de soort van smaak van de natie die je schijnbaar terugziet in hun eigen merken. En ik kom regelmatig in de UK, en valt mij op hoeveel “de hang” naar ouderwets nog altijd is.
Waar woorden als nostalgie nogal eens verward worden met ouderwets, soms zelfs afstands.
Triumph is daarom tegen al mijn principes en gaat het voor mij nooit worden, al zou het de laatste merk op aarden zijn.
Als ik een oordeel mocht vellen is dit ronduit een zeer slechte of in ieder geval vooringenomen test van de betreffende motoren.
Maar ieder zijn eigen smaak en oordeel, natuurlijk!
…Daarnaast oogt de Triumph voor mij als een jaren-70 uitgave, gemakzuchtig in hun ontwerp, niets wat het oog streelt tenzij je van echt retro houdt.
Lees: ouderwets.
Ik wil hier geen merkenoorlog starten, maar deze keer begrijp ik je niet (komt zelden voor!).
Heb je de upside-down voorvork en moderne achterdempers gemist? Ook is Triumph sinds kort qua electronica zeer bij de tijd, misschien niet het meest innovatief, maar zeker niet ouderwets.
De balans tussen moderne spullen en oude looks vind ik van alle 3 het best geslaagd, maar dat is persoonlijk.
Laten we inderdaad geen merken-oorlog starten, er is al genoeg gedonder in de rest van de wereld.
Wat ik probeerde te duiden dat in mijn smaak & beleving de Triumph ouderwets oogt;
Oftewel de looks geven mij de stellige indruk dat het een jaren-70 model is, ook al is dat niet zo.
En dat is niet mijn “ding”. Verre van dat zelfs.
Mijn smaak gaat uit naar iets wat een mix heeft, dus ook iets van een moderne uitstraling, niet alleen moderne techniek er onder plakken.
En dat mis ik met name bij de Triumph.
Maar dat is mijn mening, deels vooringenomen wellicht.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk!
Het is dat ik niet met mijn benen op een Trophy uit de weg kan, anders wist ik het wel…

Voor Ton:
De groene graag Hans. . Ik vind deze motoren fantastisch. Ik vind een moderne motor met een klassieke uitstraling wel mooi.
Of deze maar dan moet ik wel eerst een grote prijs winnen.
De Triumph voor mij, merk dat ik artikelen hierover (zoals recent nog in Promotor en M&T) met meer dan gewone belangstelling lees.
Is in mijn geval vaak een veeg teken…
Maar wel de 800cc versie.
Ik sluit voor mijzelf nog steeds niet uit dat er ooit zo’n Triumph retro model bij mij in de garage komt… Inderdaad: in Nederland had ik een strak modern interieur in een jaren '90 modern ontworpen huis, terwijl ik tegenwoordig in Engeland woon in een prachtig karakteristiek huis uit 1923 met bijpassende krakende vloeren en een Victoriaans interieur. Noem het maar een geslaagde inburgering of zo…
Bert M