Gelezen op het Duitse RT Forum.
http://www.berliner-zeitung.de/wirtschaft/bmw-werk-spandau-bmw-verlagert-teile-der-produktion-von-berlin-nach-indien,10808230,32467938.html?dmcid=sm_fb
Gr-Kees.
Nou, dan kon mijn volgende motor wel eens uit Engeland komen …
Is inderdaad “talk of the town”.
Maar het is een “move” om een behoorlijk groot marktaandeel in die contreien te verkrijgen.
BMW’s verschepen die kant op maakt ze vrijwel onbetaalbaar.
Ik denk dat we het moeten zien als een OEM-deal.
In de wereld van 4-wielige komt dit al veel vaker voor, waarbij het chassis gemeenschappelijk is em de opbouw veranderlijk.
Ktm doet dit ook, de kleinere Ktms worden in India geproduceerd.
De BMWG650GS komt ook uit China . En daar zaten ook nogal wat probleempjes in. Om die reden stapteN er toen ook veel over op een ander merk.
De 1200rt e.d. gaan echt niet uit India komen, dat zou marketingtechnisch toch een soort suïcide zijn … en de productie kosten zijn met de bmw prijzen toch wel te dragen …