Ik zit hier in Italië met een probleem. Ik heb sinds kort een 2e hands bmw nav 5 gekocht. Heb deze thuis met garmin express geïnstalleerd en mooie routes uitgezet. Maar klaarblijkelijk zit er alleen een kaart op van noord europa. Chips happens. We rijden dus nu een beetje blind en beschikken niet over de uit gezette routes. Ik heb de hotel baas zo gek gekregen om garmin express op zijn computer te zetten maar hierbij stokt het. Express herkent de nav 5 maar bij het volgende scherm wordt de Next button niet weergegeven. Wel dat je je e-mail adres kan invoeren daarna nog een stukje tekst. Maar de noodzakelijke next button om door te gaan ontbreekt volledig. Iemand een tip?
Als het besturing systeem ouder is dan kan het zijn dat bepaalde scripts niet goed of volledig wordt weergegeven.
Vooral Javascript is daar heel gevoelig voor. Het kan dus wel eens helpen om een oudere versie van Garmin te installeren.
Uiteraard moet je die dan wel ergens kunnen vinden. Als het besturing systeem nieuw is dan zou het moeten werken.
Ik neem aan dat het Windows is. Vanaf versie 7 en ouder kan dit al problemen geven.
Mogelijk heb je hier wat aan. Succes.
Als je moet uitwijken naar een telefoon met navigatie dan adviseer ik Magic-Earth. Gratis en zeer gedetailleerd en open source kaarten.
Heeft dus geen internet nodig tijdens navigatie.
Heb je wel een SD-kaartje erin?
Tegenwoordig wordt Europa opgesplitst in een “noord en zuid” gedeelte.
Dit vanwege de grootte van de bestanden.
Het zuidelijke deel zet GE normaliter op de SD.
head02 is na de laatste posting in dit topic nog niet weer online geweest Baird. We wachten af. Het is uiteraard fijn om op een forum vraag èn antwoord te vernemen vandaar ook mijn verzoek.
Dus head02, mocht je bij een volgend inlog moment dit lezen, laat de oplossing van je probleem even weten.
Vraag is ook op het GPS Forum langsgekomen. Eén van de leden daar heeft een bestand gemaakt met het nodige kaartmateriaal en dat via WeTransfer o.i.d. verzonden. Dat is in zijn GPS geladen via de PC van een behulpzame hoteleigenaar. Probleem opgelost.