Wij zijn bezig met een onderzoek voor school waarbij wij de klantbehoefte en communicatie van BMW Motorrad richting de motorrijder/klant onderzoeken. Dit doen wij onder andere d.m.v. een enquete. Deze neemt een paar minuutjes van uw tijd in beslag, maar zou ons erg helpen.
ik heb geprobeerd de enquete in te vullen, maar struikel al bij vraag 6, omdat geen van de mogelijke antwoorden op mij van toepassing is. In deze opzet ga je alleen antwoorden krijgen van mensen die toch al bij de dealer komen. de groep die niet bij de dealer komt, loopt al snel vast in deze vragenlijst, waardoor je mogelijk de informatie gaat missen, waarom ze daar niet komen.
Voor mij Idem.
Bij de keuze voor antwoord “overig”, zijn de mogelijke karakters veel te weinig om inhoudelijk (kort) te reageren.
Daarnaast is het bezoekmoment aan de dealer een verplicht veld, terwijl ik de dealer zoveel mogelijk mijd.
Ik begrijp dat ik hierdoor buiten de doelgroep val.
Toch, mijns inziens op deze wijze een enquete die bij voorbaat een verkeerd beeld gaat weergeven, en dus feiteijk helaas nutteloos is.
Ik heb de vragen enigzins aangepast. Bij vraag 7 (dealer bezoekuren) is “anders namelijk” toegevoegd. Mocht uw antwoord er niet tussen staan, dan kunt u op “anders namelijk” klikken. Ook is er een vraag 11 toegevoegd waar jullie inhoudelijk in kunnen gaan op vragen. Om zo de kwaliteit van de enquete te verbeteren.
Enquete is inderdaad verbeterd, maar je mist nog steeds veel info, doordat er niet aangegeven kan worden waarom mensen niet bij de dealer komen, en volgens mij is dat nou net de info waarmee de dealer zijn voordeel kan doen om de klantgerichtheid te verbeteren.
Ik heb de enquete uiteraard wel ingevuld, en wens je veel succes met je schoolproject.
Zojuist de enquéte ingevuld. Ook ik vind de vraagstelling te sumier en erg eenzijdig van opzet. Inderdaad jammer dat alleen (regulier) dealerbezoek aan de orde komt. Ik mis ook de essentie, nl. die van klant_behoefte_ versus (mate van?) communicatie door BMW-motorrad. En dat gaat veel verder dan het gebruikelijke (onderhouds-)klantcontact met de dealer.
De optie “Anders, namelijk:” is dus de enige die ingevuld kan worden door degenen die de dealer (liever) niet bezoeken. Bij vraag 11 “Opmerkingen” daarom enkele suggesties neergezet. Dit als positieve kritiek om mee te nemen als leermoment.
Ik heb de enquete ingevuld. Ik mis alleen even de aanleiding in de enquete waarom je insteek vanuit BMW Motorrad is. Is dat je onderzoeksopdracht of zie jij BMW Motorrad als bredere term voor dealers en onderhoudsbedrijven, dus meer BMW Motors?