Bmw-Duitsland

Goedemiddag,
ik weet niet of ik hier goed zit, anders graag verplaatsen.

Bij mij in de buurt, maar dan in Aken is er een Bmw-garage-officiële dealer, weet niet als ik de naam mag noemen (kohl).
Mijn vraag is, zijn er mensen die daar eens of misschien zelfs klant zijn ivm onderhoud.
Wat zijn de algemene bevindingen/prijs verhouding, mss dat ik daar wel op onderhoud zou gaan.

Groeten X4ier.

Hoi,

ben wel een beetje bekend met de dealers in die grensregio, onder andere VW en BMW.
Wat het meeste opvalt, is dat men het woord service nog met hoofdletters schrijft, en dat men zeer voorkomend is richting de klant, is aan onze kant van de grens meestal heel anders, alsof je als klant blij mag zijn dat je geholpen wordt.
Verder ligt het uurtarief aan gene zijde ongeveer 15% lager, wat zich uiteindelijk ook vertaald in een lagere rekening. In onderdeelprijzen zitten maar kleine verschillen, heeft dus maar heel weinig invloed.
Mijn advies, gewoon proberen, en dan uiteraard je ervaring hier delen.

Groet, Aad

De reden dat ik die info vraag, de service die ik bij mijn dealer kreeg, en dat na 2 nieuwe motoren (K1300S - K1600Gt) op 2 jaar.
10/6/14 contract getekend en besteld met RT-topkoffer, eind 06 geleverd (uit de toonzaal) met krassen op scherm en door het installeren van de navi, kras op het dashboard.
28/7/14 1000 km-beurt (had wel al 2500), dealer vertelde aan de telefoon " alles is binnen, beurt gedaan en enkel het nieuwe (krasvrij scherm) was binnen, kofferdeksel reeds bij uitlevering erbij, maar de onderkant zou nog niet door Bmw geleverd zijn???
Spiegels in de kleur motor laten spuiten, deze zijn dof ,dus zonder vernis, deksel topkoffer, een “loper” van 15 cm, en aan de onderkant allemaal druppels vernis.
Echt niet Bmw-waardig, dealer heeft mss zelf gespoten want dit kan niet door een vakman zijn gedaan.
Op dit moment nog steeds dus aant wachten op onderkant top-koffer, slot koffer en dashboard, opnieuw spuiten moet ook nog gebeuren.
Weet niet goed, maar denk dat de dealer het bos door de bomen niet meer ziet, en dus ook zijn klanten binnenkort niet meer gaat zien als hij zo verder doet.
Ben benieuwd of ik de garantie bij een andere garage ook krijg op de motor, moet zelfs nog altijd mijn service kaart krijgen.

Klinkt niet best, gauw weg bij die “dealer”!

Het is zoals Aad schrijft service en klantvriendelijkheid wordt bij genoemde Duitse dealer met hoofdletter geschreven .En afspraak is afspraak . Zelf ervaren.
Ook bij de onderdelen balie prima behandeling. En als je voor een servicebeurt kunt wachten tot in de wintermaanden krijg je nog eens extra korting op het uurloon.
Proefrijden op de motor die je wilt kopen geen probleem als buitenlander zijnde.
Maar er zijn in zuid Limburg ook wel een paar goede niet BMW dealers aanwezig. B.v. Notten in Brunssum BMW onderhoud specialist.
m.v.g JeHo

Als je een garantie geval hebt, weet ik niet of een Duitse BMW dealer je kan helpen, gratis. Ik zou me een andere dealer zoeken, maar zolang als de motor onder garantie is, zou ik bij een Belgische dealer blijven.

Heyyyyy, goedemorgen en een lekker bakje koffie Big RT Smile

Alvast bedankt voor de reactie’s, in geval van de garantie, is het niet zo dat ik de garantie door heel Europa heb?
En inderdaad, indien de garantie na 2 jaar verlopen is ga ik op zoek naar een niet officiële Bmw dealer.

Als ik dit zo lees zou ik onmiddellijk vertrekken bij die dealer.
Slechter kun je het over de grens niet treffen dus die dealer daar maar eens met een bezoekje vereren.
Is ook goed voor je innerlijke rust… :smiling_imp: