Je zou eens een paar “verkoopsites” kunnen bekijken en daar zien wat men vraagt voor een (ongeveer) vergelijkbare motor als die van jou. Hieronder een paar van die sites, maar er zijn er vast meer.
Een toerbuffel die slechts 5 jaar oud is en maar 10.000 kilometer heeft gelopen. Dat je die überhaupt wil verkopen… Daar leg je serieus geld op toe…
Maar goed. Dat was niet je vraag. Bij Simako staan er een paar rond hetzelfde bouwjaar maar met veel meer kilometers voor prijzen tussen 14 en 16.000 euro. Als particulier voor jouw motor zou een bedrag tussen 12 en 14.000 haalbaar moeten zijn. Een en ander is afhankelijk van de staat van onderhoud, banden e.d.
Succes! En wellicht toch nog eens serieus nadenken of je hem écht wel weg wilt doen. Een nieuwe R1250RT flink aangekleed gaat richt de 25k…
Da’s een verstandige keuze, in ieder geval vanuit financieel perspectief, voor zowel de verkoper als de koper.
Afhankelijk van staat van onderhoud, aantoonbare lage km stand enz maakt het uit of je er snel vanaf wilt met een iets lagere prijs of de tijd neemt voor een wat hoger bedrag. Dan lijken onderstaande bedragen vanuit een particuliere verkoop zonder garantie wel redelijk marktconform te zijn:
Vraagprijs:
Snelle verkoop: 13.950
Tijd nemend: 14.750
De opvallend lage lage km stand- mits aantoonbaar en ook nog eens een Nederlands (?) geleverde motor - maakt een hogere vraagprijs mogelijk dan bij vergelijkbare motoren uit hetzelfde bouwjaar. Het aanbod aan motoren met die specificatie is heel klein en dat drijft de prijs op.
Komt de motor echter uit grijze import dan wordt het een heel ander verhaal met een veel lagere vraagprijs als gevolg. Vanuit grijze import wordt de uitzonderlijk lage km stand eerder als een nadeel dan als een voordeel gezien. Zie o.a. de ervaringen van Erik van Lent
Wat me triggert - in navolging van @Wannesie - in je vraagstelling is waarom je een nieuwe motor wilt als er zo weinig mee gereden wordt?"