Binnenbanden op reis meenemen

Heeft er iemand ooit wel eens binnenbanden meegenomen op een motorreis ?
Ik kreeg dit advies omdat ik over een aantal weken een motorreis ga maken naar een land waar de wegen wat minder van kwaliteit kunnen zijn als wat we in Nederland gewend zijn. O.a. door kuilen zou je beschadigingen aan de velg kunnen krijgen waardoor er lucht uit de band zou kunnen lekken. met een binnenband zou je dan nog verder kunnen rijden.

Kan dit ueberhaubt en waar moet je bij een binnenband dan op letten ?

Ik heb zelf een R1200 RT met bandenmaten 120/70 17 en 180/55 17
Alvast bedankt voor de reacties

Je gaat naar België ?

https://www.anwb.nl/experts/motoren/2/is-een-binnenband-monteren-in-een-nieuwe-tubeless-voorband-een-verantwoorde-mogelijkheid

Kun je dan niet beter ook buitenbanden laten monteren die geschikt zijn voor binnenbanden, dus vertrekken met binnen- en buitenband…

:joy::joy::joy:

In England they drive on the left, in Belgium they drive on what is left. :blush:

Kijk eens even naar de (plaatsing van de) ventielen. En wellicht heb je ook bandenspanningscontrole op de -1200- : sensoren binnen in de velg.
Een binnenband is altijd uitgerust met een ventiel. Vrees dat je het niet fatsoenlijk gemonteerd krijgt, tenzij je andere velgen, geschikt voor binnenbanden zou kunnen monteren.
Vraag rijst dan bij mij meteen hoe het rijkwaliteit zich dan ontwikkelt.

Als je gietwielen hebt met de bekende holle spaak gaat het sowieso niet lukken om er binnenbanden in te monteren…

Bedankt voor de reacties.

Mijn vraag is zeker beantwoord