Ik ben het al vaker tegen gekomen op dit forum, heb het probleem ook aangepakt, maar nog steeds doet hij het niet lekker.
Bij het opschakelen van de r1100rt (2-3, 3-4 enz) en terug schakelen blijft de pook hangen. Ik heb de “pookjes” al schoongemaakt en ingevet. Maar toch blijft tie nog hangen. Ik hoef de versnellingspook maar een klein tikje te geven, en ik kan weer prima schakelen. Waar gaat het nou mis ?
Je schakelpook zit met een inbusbout en carrosoriering vast in je linker schetsplaat. Probeer eens een carrosoriering aan de binnenkant van de schetsplaat aan te brengen. Je krijgt dan inbusbout- carrosoriering-schetsplaat- carrosoriering en dan de schakelpook.
Op de tekening tussen 12 en 13. Bedenk wel dat tussen 12 en 13 nog de schetsplaat zit.
Begin bij de techniek van het schakelen, ook al veel besproken. Als tweede doe er een volledig synthetische olie en eventueel nog een tube teflonvet, ook hier vaker besproken, even zoeken.
Ook het pookje met die bolletjes kunnen best versleten zijn waardoor er te veel speling is en dat je dan bij de R1100RT met de pook tegen de zijplaat aankomt en je niet de volledige slag kan maken. Het zijn inmiddels oude machines waar dus best het een ander aan kan mankeren door de leeftijd, slijtage etc .