Beste motorvrienden,
Hoe kan ik het beste de spanning controleren en er lucht inblazen bij een R1200RT
ik kan er slecht bij, heb ik een hulpstuk nodig?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
groet, Hans
Beste motorvrienden,
Hoe kan ik het beste de spanning controleren en er lucht inblazen bij een R1200RT
ik kan er slecht bij, heb ik een hulpstuk nodig?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
groet, Hans
Heeft de 1200RT geen holle spaken met het ventiel aan de zijkant?
Anders een haaks verloopstukje gebruiken:
Te koop in iedere automaterialenzaak en ongetwijfeld hebben motorzaken die ook.
en het dan niet laten zitten als je rubber ventieltjes hebt, dat breekt de boel en ben je spontaan je lucht kwijt . Metalen ventielen? Dan laten mee balanceren als je nieuwe bandjes koopt…
Bij de (2005/2009) zit het ventiel van het (giet)voorwiel aan de rechterzijde, daar krijg ik mijn bandenspanningsmeter en de compressornippel zonder problemen op geplaatst. Bij het achterwiel benader ik het ventiel van rechts waar de remschijf een klein obstakel vormt, maar ook vrijwel moeiteloos. Heb wel nog nooit mijn rug van de hand schoon kunnen houden. Een haaks hulpstuk heb ik dan ook niet nodig (wel in mijn gereedschapsuitrusting, overgehouden van de
).
Vraag is daarom welk probleem je ervaart om de bandendruk te meten cq op peil te brengen?
Ik gebruik dit opzetstuk.
Hoewel het mezelf gelukkig niet is overkomen ben ik twee keer getuige geweest van een achterwielventiel dat erg gemakkelijk afbrak. Dat is dan gelijk kassa want de zender voor de luchtdruk en het ventiel zijn één. Mijn boodschap is dus om vooral erg voorzichtig om te gaan met het ventiel en deze alleen rechtstandig te belasten met meet- of pompapparatuur.
gr v Ciske
Daar is een hulpstukje voor te krijgen. Kost maar een paar euro. De meeste motorzaken kunnen je er wel aan helpen. Wil je nog goedkoper, “Ali” uit het verre oosten biedt ze ook aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gewoon elke 14 dagen bij de bandenleverancier naar binnen, en onder het genot van koffie en slap gelul zonder vieze handen te krijgen wordt het allemaal geregeld.
Groet, Aad
Wat ik zelf wel vreemd vind is dat het achterwielventiel rechts van het midden van de velg zit. Daardoor zit ik vaak met mijn hand tegen de riemschijf als ik de compressor aansluit. Dat terwijl er links meer ruimte is. Bij het voorwiel is er juist goed nagedacht over bereikbaarheid.
Mogelijk ivm de uitlaatgeluiddemper?
Ik worstel ook altijd met de bereikbaarheid. Wat mij betreft had de ontwerper voor dezelfde oplossing als bij het voorwiel gekozen.
Hartelijke groet,
Nico
Elke 14 dagen de bandenspanning controleren ?
Ooit een goede fietspomp gekocht bij de Aldi. Hiermee pomp ik probleemloos wat lucht bij; zelfs, zei het lastiger, bij de achterband.
Onderweg heb ik op de bc de bandenspanning in beeld. Het komt mij voor dat deze informatie het meest relevant is t.o.v. verbruik (al 9 jaar rond 5.3 op 100km), buitentemperatuur (mijn lichaam voelt prima aan of het koud of warm is), en gemiddelde snelheid. Bovendien als je stilstaat je meteen even kunt zien of het oliepeil nog in orde is (en ja deze controleer ik ook van tijd tot tijd via het glaasje)
Elke 14 dagen de bandenspanning controleren ? >
Als je dagelijks (35km) op je beemer rijdt, is het toch better safe than sorry?
Niks zo vervelend als een langzaam leeg lopende band, waar je niks van weet, en dan op zondag een probleem omdat je dat met 2 personen erop wel heel goed merkt.
Groet, Aad
Ik ben maar langs de dealer gegaan, deze heeft het keurig gecontroleerd en bijgevuld.
Dank voor de antwoorden.
Als ik het goed begrijp rij je met 2 personen op dezelfde spanning als waarmee je de dagelijkse 35km rijdt?
Standaard 2,5 en 2,9, met passagier is over het algemeen zonder belading, woon-werkverkeer heb ik toch wat bagage mee.
Zonder passagier is het wat stugger, maar voldoet zeker aan mijn wensen mbt weggedrag.
Ik ga in elk geval geen lucht eruit laten voor solo-rijden, en bijpompen voor de duo-ritten wordt dan weer vaak vergeten of de bandenspecialist is dicht ofzo…
Groet, Aad