De bandenspanning voor wordt netjes weergegeven in het display maar achter niet.
Hoe zit het met de bandenspanningsensor. Ik heb eens wat gehoord over een batterijtje o.i.d?
Is zoiets ook door te meten?
Alvast dank voor de reactie.
De bandenspanning voor wordt netjes weergegeven in het display maar achter niet.
Hoe zit het met de bandenspanningsensor. Ik heb eens wat gehoord over een batterijtje o.i.d?
Is zoiets ook door te meten?
Alvast dank voor de reactie.
Dat klopt, in de sensor zit een knoopcel batterij die leeg kan zijn. Het is ff prutsen naar je kunt hem vervangen. Zie Youtube filmpjes. Het is een stuk goedkoper dan een nieuwe kopen bij de dealer en ook nog goedkoper als een Chinese kloon. Band eraf, sensor demonteren, openprutsen, batterij losmaken en vervangen, de boel weer dichtmaken met siliconen kit, sensor monteren en de band weer monteren.
Groeten Ben1200RT
Ok misschien handig dit een keer te doen bij een bandenwissel.
Zelf kan ik namelijk geen banden wisselen.
Ik gebruik de motorscanapp en kwam op een pagina waar je kunt zien welke opties zijn geïnstalleerd.
Is het mogelijk de rdc te dissabelen zodat de gele driehoek verdwijnt? Die mogelijkheid heb ik namelijk niet kunnen vinden.
Hier waarschijnlijk de oplossing:
https://www.f800riders.org/threads/tyre-pressure-monitoring-factory-retro-fit-motoscan-walk-through.320981/?id=320981
Dit is een filmpje op youtube.
Weet iemand hoe je dit systeem uitschakelt?
Alternatieven: uitzetten, uitschakelen.
Maat van me heeft bij zijn Mercedes het controlelampje van een SRS storing gedissabled door het dashboard open te knutselen en het lampje er uit te trekken.
Wellicht is dit hier ook een optie.
Hier verschijnt een waarschuwings driehoek met uitroepteken in het display dat kun je beter niet verwijderen. Die wordt ook ingezet bij andere problemen. Bijvoorbeeld motorproblemen.