welke banden gebruiken jullie voor op een BMW R 1250 RT , ik weet dat dit voor ieder verschillend is maar toch deze vraag .
ik heb nu de michelin road 6 GT, bevallen zeer goed en lijken lang mee te gaan
Bij de aflevering van mijn 1250RT bj’21 zaten er Michelin PR5 onder.
Die vond ik erg gevoelig voor wegoneffenheden en zaken als zand en grind op de weg.
Ik heb die vervangen door Dunlop Roadmax IV.
Deze banden hebben, voor mij, bijna geen last van de effecten die ik noemde van de Michelin.
Over de levensduur kan ik niet veel zeggen omdat ik niet het type ben die de grens van de houdbaarheid zoekt.
(m.a.w. ik vervang ze voordat ze versleten zijn )
Ik rij op Pirelli Angel GT II.
Een top band. Zowel op droog als in de regen.
Michelin raad ik met klem af. Die cuppen als een malle.
De eersts 4k rijden ook Michelin super, maar daarna wordt het rap minder. Tot heel looiig naar het eind van hun profiel.
De PIrelli’s blijven scherp sturen bij oplopende kilometerstand.
En nu gaan anderen beweren hoe goed Michelin is…………………….
De laatste jaren heb ik elke keer Michelin Pilot Roads laten monteren. Eerst de 5 nu de 6. Bevallen mij prima. Rij er ongeveer 16k (voorband) tot 22k (achterband) mee. OP mijn huidige motor (de R1250RT met TFT scherm) heb ik er nu ruim 6000 km mee gereden en nog steeds niets te klagen!
En nu maar hopen dat Ludo (TS) Niet om advies gevraagd heeft
Na tweeënhalf setje Pirelli Angel GT II nu eens de Michelin Road 6 eronder laten leggen. Ben er tot nu toe erg tevreden mee - maar dat gold voor de Pirelli’s net zo goed
Heb er nu Michelin road GT4 onder liggen. Zaten er op toen ik deze motor kocht, 18,000 km geleden. Volgende week vrijdag komen er nieuwe Michelins road GT 4 op. Ben tevreden over deze band, dus gewoon weer dezelfde er op.
Voorband zit ook echt op zijn slijtage indicatoren, achterband zou nog wel even kunnen. Maar aangezien die vierkant is (ligt niet aan de band maar aan mij ).wordt die ook vervangen
Op mijn voorgaande moto BMW K 1600 GT lagen er de Dunlop roadsmart III en nadien de IV er op , nooit problemen mee gehad ,maar dat is wel een heel andere moto , deed er ongeveer 14000 a’ 15000 km mee . Als ik op verlof vertrek gaan er nieuwe onder . Nu liggen er de Michelin road 5 er op en ze
hebben er 10000 km opzitten en de voorband heeft nog 1,8 mm profiel en de achterband nog 3.7 mm profiel . Bij de bandenboer heb ik vorig jaar voor de dunlop roadsmart IV achterband 200 € betaald voor op een los wiel . Natuurlijk heeft de veiligheid prioriteit tenopzichte van de prijs . De dunlops waren goed , maar het was ook een andere moto.
Ik ook. Bevallen mij ook heel goed.
Michelin Power GT.
Wereldband en nog redelijk betaalbaar ook
Paar weken geleden bij de 1e beurt na de inrijcontrole (tijdgebaseerd 1 jaar) bleek mijn voorband zo ernstig gecupt dat het advies was om meteen een nieuwe set banden te monteren.
(Had al een vermoeden dat dit zou gebeuren, want de leenmotor die ik meekreeg met bijna nieuwe banden stuurde aanmerkelijk lichter dan mijn eigen 1250 op de heenweg naar de dealer )
De originele banden (Metzeler Z8) waren niet leverbaar, dus werd een set Michelin Pilot Road 6GT aanbevolen.
Nou wil het gegeven dat ik deze toch al op mijn verlanglijstje had staan als vervanger voor de Metzelers later dit jaar, want wil met een verse set mijn vakantie naar Noorwegen later dit jaar aanvangen, en op diverse vorige motoren was Michelin goed bevallen.
Het vervangen is dus iets eerder geworden dan geplanned, maar op het eerste gevoel een behoorlijk verschil in positieve richting.
Toen de Z8’n nieuw waren, vond ik eigenlijk niks mis mee, presteerden best wel goed voor een OEM band, zelfs in het nat en op slechter wegdek tijdens de vakantie in Ierland/Schotland afgelopen jaar.
Maar de levensduur is dus niet echt super. De achterband had nog bijna 3 mm profiel, voorband dus het ernstige cuppen en 1.8mm.
Van de week mijn eerste rondje gemaakt en voor het gevoel geven de Michelins een rustiger weggedrag, en als ik de verhalen hier mag geloven, gaan ze ook langer mee dan de 9200km die de Z8’n meegegaan zijn.
Voor wat het waard is: Politiemotoren zijn ook voorzien van de MIchelin Pilot 6.
Zelf heb ik ze ook en ik vind het een fantastische band. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Banden zijn vaak gevoel en dus tussen de oortjes.
Hoewel het inderdaad heel persoonlijk is, kan ik ook enkel mijn lof uitspreken over de Michelin Road 6. Heel comfortabel en relatief stil heb ik de indruk. Sowieso wekt de band bij mij heel veel vertrouwen.
Hiervoor zaten er Dunlop smart road 3 op, maar van 8 jaar oud. Dus uiteraard rijden de nieuwe banden beter.
Op m’n vorige motor had ik wel ook nieuwe Bridgestone bt023 laten zetten, niet onprettig, maar de Michelins zijn beduidend prettiger.
Relatief stil voor de piloot. Rij je achter iemand met een PR6 en rijdt deze over hersteld glad asfalt (wat veel in B te vinden is) dan maakt deze wel veel “schierend” geluid. Dacht eerst dat er iets gaande was met mijn motor toen ik in de gaten kreeg dat dat geluid van mijn voorganger kwam.
Ik heb de Road 5 eronder laten monteren, vorig jaar.
Ben er niet geheel tevreden over; op nat wegdek ben ik 2 keer weggegleden ( niet onderuit gegaan hoor) wat ik bij mijn vorige set (V: Bridgestone Battlax sport touring, A: Bridgestone Battlax GT sport touring) had.
Ik zag een leuk filmpje van een oude bandenproductielijn :
https://youtu.be/osMV6GQNyiw