Mijn dochter zat op Alibaba en Aliexpress en DX.com te kijken naar een helm die ze mooi vond. behalve dat je daar meer van die eierdopjes tegenkwam die wellicht hartstikke leuke en geinig is voor op een snorbrommertje waren de overige helmen niet echt BMW R1200Rt toerwaardig (motorcrosshelmen en rare helmen met van die vreemde poezenoortjes (wtf???). Daarnaast, toen ze toch een helm vond die ze wel leuk vond, stelde ik direct de vraag: EU/CE keuring??? Dus maar niet gedaan. Nu dus via een webshop in NL een mooie systeemhelm voor haar besteld en geleverd gekregen voor eenzelfde bedrag als die rare snorscooter poezenoortjes eierdopjes.
Voor kleine dingetjes zoals lampjes, hulpstukjes, etc denk niet dat het veel uitmaakt. Vind de Action kwaliteit zelfs in meeste gevallen belabberder dan de kwaliteit van die goedkoop gemaakte Chinese “prul”. Goedkoop, duurkoop? Soms wel, soms niet. En denk dat het in het algemeen wel meevalt met de kwaliteit, vooral omdat de goederen via (internationale) website wereldwijd verkocht wordt. Dus moeten de Chinezen wel kwaliteit maken en leveren. Je zult zien dat er op Alibaba, Aliexpress, DX.com best wel veel A-merken en goede B-merken staan vermeld. Als dit soort verkoopsites troep, prul, bagger en rommel verkopen dan zal je daar echt geen Chinese/Aziatische A-merken en B-merken tegenkomen.
Blijft over garantie, op enkele sites lees ik dat het geen probleem is (retourservice) maar bij bepaalde merken die de sites aanbieden is het soms vechten tegen de bierkaai. Dus toch oppassen geblazen. Zo heb ik ooit iets besteld op DX.com (weet ff niet meer wat) maar de verkopende partij die hun waren via DX.com aanboden hadden een internationale helpdesk (beperkte talen o.a. gebrekkig met een sterk Aziatische dialect en uitspraak beladen Engels) en dat was telefonisch contact maar ook een chatsite. gevraagd naar retour zenden, bleek dat ze een site hadden waarop je alle gegevens kon invullen (o.a. naam, product, serienummer, verkoop/order nummer, etc) dat printte je dan uit, stuurde je op en kreeg je geld terug of nieuw product naar gelang je aangaf. Dus het kan wel (laatste heb ik niet gedaan maar ernaar gevraagd).
Link had ik via een post van een medelid hier op ons Forum. Probeer dus even via de zoekfunctie hier. Gaat wellicht sneller. Of gewoon op AliExpress met de zoekfunctie BMW-emblem. Er zijn verschillende groottes
Ik heb de duurste versie, wifi, GPS en aparte knop voor foto’s, moest 39 euro aan douane rechten bijbetalen.
Ophalen en betalen bij de Primera in de buurt.
Ik heb de camera voor onder de koplamp en achter boven het achterlicht, de beelden zijn erg netjes.
Via een GPS reader kunt je op de PC zien waar je gereden hebt en de snelheid.
De App is simpel maar het werkt.
Ik had wat technische vragen aan de verkoper, deze werden heel netjes beantwoord…
Als je bij Ali een probleem hebt, duidelijk aangeven wat het probleem is en je krijgt je geld terug, artikel terugsturen hoeft niet.
Ik heb het zelf een keer ondervonden, geen probleem…