Ajeto forumleden

Hallo allemaal,

Even kort voorstellen; ik ben Mark, rij motor sinds mijn 18e en jarenlang in de Guzzi-scene actief geweest maar altijd al een zwak gehad voor de andere cardan-aangedreven tweecilinders zijde BMW. Sinds tijdje in bezit van een jonge R1200R, dagelijks gebruik voor woon-werk behalve als het glad is. Rij dus hele winter door, prima motor er voor - wellicht beetje fris (maar goed pak en handvatverwarming red mij wel).

Meerdere Guzzi’s gehad, veelal klusmotoren die ik zelf uit elkaar haalde en reviseerde. Nu drie kinderen en tijd is wel een uitdaging laat staan dat mijn schuur vol staat met zaken die klussen aan mijn motor beperken (skelters en wat al niet meer). Dus BMW gekocht die het tot nu toe ook altijd deed in de ochtend, onderhoud qua simpele dingen doe ik nog zelf (remmen, accu, olie etc.) maar bij de rest komt al gauw een laptop kijken. Dan rij ik om de hoek naar Joost motoren (gelijk een tip voor omgeving Utrecht, maar vast wel bekend).

Zit nu op 60.000 km en er volgen nog vele ga ik maar vanuit.

Mijn R1200R is bijna geheel origineel voor zover ik heb kunnen na gaan. Rij op Michelin Pilot Road 4 banden (top voor doorrijders) en enige probleem dat ik heb gehad tot nu toe is een kapotte ABS pomp (bekend euvel met koolborstels). Zeer tevreden en iets minder gedonder dan bij mijn oude Guzzi (maar is appels en peren vergelijken die was ook uit '77).

Nog een tweetal foto’s van oud en nieuw. Zie jullie op het forum en wellicht een keer bij een meeting!

IMG_20170402_164439 (Middel).jpg
IMG-20180406-WA0030.jpg
Ajeto!

Hallo Mark,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro . . . Ajeto! _004

Je gaat hier ongetwijfeld de nodige kennis en ervaring opdoen. Deel ook vooral je eigen bevindingen, want samen staan we sterker. Dat maakt dit forum tot een levendig forum. Want dat zijn we al bijna 12 jaar! _004

Veel plezier op je BMW R1200R. Mooie fiets ook die Guzzi!

[groet]

Eilert