Hallo,
Ik probeer mijn R1200RT te synchroniseren, maar ik doe iets verkeerd, maar wat.
Volgens de Reprom moet eerst de gasklep tegen de stationair afstelling aanzitten. Naar ik meen zou ik dat moeten kunnen doen door de stelboutjes van de beide kabels (links en rechts) helemaal naar beneden te draaien en vervolgens weer omhoog (met een klein beetje speling) tot het moment dat deze weer strak staat en direct op het gas reageert.
Als daarna de slangen van de synchronisatie-opstelling (plastikslang in U-vorm) worden aangesloten dan blijkt het vloeistofniveau behoorlijk ongelijk.
Mijn probleem is nu, dat als ik vervolgens aan de stelboutjes draai van de kabel de ene gasschuif eerder opkomt dan de ander. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik vermoed dat ik wat verkeerd doe bij de stationair afstelling.
Wie kan me helpen?
Kijk hier eens, we hebben er vorig jaar op de TechDag ook mee zitten stoeien en Han kwam met een methode die, als je verder leest, door meerderen gebruikt wordt, succes!
Bedankt voor de reactie.
Het enige wat zelf gedaan kan worden is het synchroon afstellen van de gaskabels op zicht en gehoor.
Het is dus niet mogelijk met behulp van een of ander stelboutje de “gasdruk” te synchroniseren.
Nu bij mij het vloeistofniveau in de slang ongelijk blijft, zal ik naar de garage moeten.
Heb je al eens op youtube gezocht naar instructievideo’s voor synchronisatie?
deze gaat over een r1200GS, maar veel zal het niet verschillen met een R 1200 RT http://www.youtube.com/watch?v=40sJjXU62xU