Afslaan r1100rt na koude start binnen 1 a 2 km

Hallo, ik rij nu al weer bijna 5K km sinds mijn aanschaf van een r1100rt uit 2000. Nu 159K op de klok. Onderhoud gehad, kleppen/ syncro vloeistoffen etc. Ik rij nagenoeg pw 400km woon-werkverkeer. Nooit problemen ondanks kilo’s modder ( Zeeuws Vlaanderen) Nu ervaar ik een dagelijks probleem in de ochtend en namiddag. Situatie: koude motor, starten volgens boekje, start meteen, licht aan en rustig rijden. Na 500m- 2km zonder duidelijke aanleiding slaat de motor af. Gevaarlijk want slippen als de koppeling niet meteen ingetrokken wordt. Enfin, in neutraal en starten met gas iets open en meteen weer lopen en verder geen probleem. Dus dit is nu dagelijks ochtend en namiddag. Wat kan dat zijn? Dank alvast voor het meedenken

Is het alleen de motor die afslaat of gaat er nog iets meer uit of juist aan?
Dit omdat er meerdere componenten zijn die de motor kunnen uitschakelen.
Denk aan alle veiligheden in het motor circuit.
Het is ook niet onmogelijk dat er een hall-sensor in sluiting gaat.
Kijk even wat er nog meer gebeurd om je een richting te kunnen geven.
Een val zetten op de veiligheidslijn zou een optie kunnen zijn. (een ledje die de spanning in de gaten houdt)

Dank , alleen de motor slaat af. Het gebruikelijke lampje ( accu) brandt direct. Voor de rest geen vreemde indicaties…

Dank , alleen de motor slaat af. Het gebruikelijke lampje ( accu) brandt direct. Voor de rest geen vreemde indicaties… vandaag stationair laten lopen tot bedrijfstemperatuur en dat ging prima.

Tankbeluchting? Rij die eerste kilometers eens met de tankdop los …Succes, dan checken of je beluchting slangetjes nog open zijn of na 25 jaar dicht geslipt zijn …

Dank lijkt me een prima tip… ga morgen rijden top

Dat zou dan vaker (zeker bij zwaardere belasting) op moeten treden , niet alleen maar x-meter na start en daarna niet meer.

Daar heb ik uiteraard ook aan gedacht maar gezien de eenvoud van deze test toch maar gewoon eens doen, we hebben wel gekkere dingen meegemaakt … :wink:

Ik verwacht niet dat de tank vacuum zuigt, want dan kan je hem niet direct weer starten en doorgaan.
Bij het vacuum trekken, moet de tank de gelegenheid krijgen om weer “lucht” te krijgen, met de beschrijving van de TS is deze tijd veel te kort.

Allen dank, ik heb op aanraden van Baird de brandstof slangen onderaan schoongemaakt en dat schijnt te werken. Ik maak veel modder en die slangen zaten kennelijk dicht :+1:. Ik hoop dat het hierbij blijft.

_004

Ik ben benieuwd naar de resultaten over meerdere ritten.

Als ik er aan denk… nogmaals dank

De Beemer rijdt nog steeds goed. Nu heb ik een kilometerteller probleem. Zie nieuw topic😔

Dat hoor ik graag!!

Onderhoud is voor 80% schoonmaken, mooi dat het opgelost is voor jou!

Jij ook bedankt