Achterrem vullen en ontluchten 850RT

Ik heb de remslang van de achterrem vervangen. Nu moet het remsysteem weer gevuld worden en ontlucht.
Hoe gaat dat in zijn werk i.v.m. de ABS?
Als ik het reservoir vul, en met het rempedaal pomp, blijft alle remvloeistof gewoon in het reservoir.
Het lijkt niet het systeem in te gaan.
Zie ik wat over het hoofd?

Even voor de zekerheid: wanneer jij de rempomp bedient, dan open je de ontluchtingsschroef op de remklauw? En dan weer sluiten en de rem terug laten komen. De ABS heeft ook ontluchtingsschroeven. De ABS moet je ook ontluchten, omdat e.e.a. los is geweest.
In de bijlage staat vanaf pagina 42 hoe een en ander in het algemeen werkt, maar niet voor ABS. Op Youtube staat is het een en ander wel te vinden, zoals https://www.youtube.com/watch?v=RPCTzU5cafU



Groet, Dick
Oilhead_Maintenance_2-25-02.pdf (356 KB)

Inderdaad ontlucht zoals het hoort, maar werkte niet…
Ik had dit filmpje https://youtu.be/R5xWPB_gvFY gevonden. Van dezelfde mensen.
Een nieuwe remslang is gemaakt door De Hobbyist in Hunsel, een tweedehands klauwtje van marktplaat (de oude was te slecht, en de moeite niet waard). Remblokken bij Mpartz besteld en een vacuum ontluchting setje bij HBM vandaan.

Alles schoon gemaakt en alles netjes gemonteerd. Ontlucht zoals op het filmpje en remmen maar weer. Van het weekend nog even alle tupperware monteren, en dan maar hopen op mooi weer.

Bedankt voor het meedenken!

(p.s. een van onze kinderen woont aan de Akkerstraat …)

Begin met boek van Haynes te kopen en kijk hoe het remsysteem van jóuw motor in elkaar steekt, er zijn meerdere varianten die ieder weer een eigen manier van ontluchten hebben, je remsysteem is té belangrijk om maar iets te gaan doen zonder dat je weet hoe het in elkaar steekt! RTFM !!

Heb je die haynes toevallig? Ik kan je uit betrouwbare brons vertellen dat er niets in staat over de remmerij. :wink:
Mijn technische kennis en kunde is van dien aard dat ik dit soort werk, en al het andere, met een gerust hart aandurf.
Ik had gehoopt dat de remvloeistof door het circuit heen gepompt kon worden. Maar met een ABS op het hoogste punt is het toch handig daar ook te ontluchten. Jammer dat je je halve fiets daar voor moet demonteren :cry: