ABS R1150RT remvloeistof vul kan

Ik wil van mijn 1150RT de remvloeistof vervangen. Nu zag ik in de manual een handige kan met aansluiting voor op de ABS unit die ervoor zorgt dat je tijdens het doorspoelen niet zomaar je ABS unit reservoir leeg draait en daarmee dus lucht in het systeem. Nu mijn probleem. Ik kan die vul kan nergens vinden. Tevens hoopte ik wat alternatieve te vinden in plaats van het waarschijnlijk dure originele BMW vul kan. Wie heeft voor mij de gouden tip?

Heb mijn 1150RT van Bert overgenomen vorig jaar en vandaag toevallig heeft hij me laten zien hoe rem en koppeling vloeistof te vervangen. Gaat prima met handboek, halve liter vloeistof, en een grote injectie spuit. En een beetje beleid. Volgorde in boek aanhouden en met spuit oude vloeistof verwijderen resp bijvullen. Die mooie kan van bmw is dus echt niet nodig.
Groet Mark

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zelf gebruik ik al 10 jaar een spuitfles, voor het bijvullen en leeg zuigen, zoals bijvoorbeeld op onderstaande link.
https://www.pharmamarket.be/be_nl/spuitfles-plastiek-1000-ml-1-stuk.html?gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H2gzVD3mtMwUFroQvmHoCzjFN2X1xKdli3w1AgokqqABDV24lLbHUcaAqDZEALw_wcB

Goedenavond.

Maat vulnippel is M18 x 2,5.
Succes Kees.

Dankjewel Kees. Daar kan ik wel wat mee.
Ik ga dan kijken of ik zelf wat kan fabrieken.

Trechter kopen van bouwmarkt of automaterialen zaak. Zelf-galvaniseerende rubberen plakband omheen. Schroef het in de ABS en de rubber gaat vanzelf in de vorm van de schroefdraad. Laat rubber beetje uitharden, daarna iets verder inschroeven voor goed afdichting en ben je klar om de ABS te spoelen.
Zorg voor de juist volgorde en laat de pomp niet leeg lopen. Verder is het best een makkelijk klus.

Met japachap. Action heeft een setje trechters te koop voor 52 eurocent. Neem de grootste en zaag de buis af op 30 mm van de trechter (met mesje en/of schuurpapier wel het braampje eraf en schoonmaken), ik gebruikte zef vulcaniserende tape werkte ook goed. Oeps was al verteld.