mijn r 1150rt verliest olie via het overloop slangetje.
abs pomp werkt normaal en het nivo is niet te hoog, sterker hij lekt zodanig dat het minimum nivo zakt .
iemand een oplossing voor dit probleem>
het slangetje dicht maken lijkt me geen oplossing en iedere keer de olie bijvullen is nogal wat gedoe.
de abs is 2 jaar geleden vervangen door een revisie exemplaar.
helaas weet ik nu pas waar die olie vlekjes onder mijn motor vandaan komen dus geen garantie meer denk ik zo.
vriendelijke groeten jan
Ik snap niet wat je met overloopslangetje bedoelt… Het remsysteem is een gesloten systeem en heeft zeker geen overloop slangetje.
Waar zie je dat zitten?
Correct opgemerkt.
Ik denk dat janvanvelzen het overloopslangetje bedoelt aan de onderkant van de motor welke dient voor de overloop van de benzine . . . (?)
En daar loopt ook een slang voor de overloop van het remsysteem. Lijkt me verstandig dit even te laten doorspoelen/ontvluchten of in elk geval controleren.
Er lopen idd twee slangetjes. Dat er één is voor de overloop van het remsysteem is nieuw voor mij. En dus weer wat geleerd.
En idd, bij twijfel altijd (laten) controleren . . .
En daar loopt ook een slang voor de overloop van het remsysteem. Lijkt me verstandig dit even te laten doorspoelen/ontvluchten of in elk geval controleren.
Hallo.
Zijn er geen Nieuwe remblokken geplaatst.? Hierdoor wil het systeem overlopen ,als het systeem opgevuld is met gebruikte blokken. Dit was bij mijn het geval.
Mvg Hugo.
En anders even de vuldopjes van de reservoirs er af en er in kijken hoe hoog beide niveaus staan, minder dan een uurtje werk als je weet waar je het moet zoeken …
Ik heb de REAL OEM database er even op nageslagen en inderdaad, de drukmodulator van het ABS systeem heeft zoiets als een “vent hose”, weer wat geleerd…
Letterlijke vertaling is “ontluchtingsslang”, geen overloop. Als daar regelmatig remvloeistof uit druppelt, lijkt me dat niet OK… Snel na laten kijken, dus!
er zijn geen remblokken vervangen .
het nivo zakt zo laag dat er zoveel olie lekt dat het minimum nivo alarm word aangesproken .
er gaat wel ruime tijd overheen maar iedere keer een paar druppeltjes is gewoon niet goed.
ga binnenkort wel even langs een dealer die de vervanging set heeft gemonteerd.
toch blijf ik benieuwd naar ervaringen van anderen als die er zijn
Goeie avond.
Al diverse malen remvloeistof vernieuwd maar nog nooit last van gehad.
Succes Kees.