Gister mijn kortgeleden aangeschafte 1200RT met nogal wat voorschade afgemaakt en vandaag lange proefrit gemaakt.
Bijna helemaal tevreden, alleen gaat het abs signaal continu branden als er wat vlotter (boven 120 km/u) wordt gereden.
Stoppen en opnieuw starten weer uit. Bij signaal uit werkt abs prima, bij aan niet.
Nog niet aan gs911 gehangen, maar lijkt wel alsof het mogelijk te maken heeft met 1 van de sensoren (rotatiesnelheid verschil).
Het betreft een Duitse RT van december 2006 met al het latere type abs (niet I abs dus). Van dit type is natuurlijk bekend dat er koolborstel problemen op kunnen treden, maar daar lijken, voorzover ik het in kan schatten, de verschijnselen niet op.
Verder geweldige fiets die als nieuw aanvoelt na de ‘grote beurt’.
-Sjoerd-
9BA476F7-25B3-4FFE-8DB4-91B2BA5EEB7E.jpeg
Mogelijke probleem:
Te grote ruimte tussen sensor en krans voor.
Andere voorvork gemonteerd en nogal ruim in de verf gezet. Inmiddels verflaag verwijderd, wat ongeveer 0,3mm scheelt.
Geen gegevens te vinden overigens over de benodigde luchtspleet van de na I-abs modellen, tenminste is het mij niet gelukt.
Uitlezen gs911 valt op dit moment niet mee omdat laptop in reparatie is.
Morgen maar weer ff proefritje.
-Sjoerd-
Inmiddels laptop weer in functie. Het blijkt inderdaad een falende voorste sensor.
Hersteld en getest: geen probleem meer.
Bedankt voor jullie info en aangeboden hulp !
Niet het goede ‘draadje’, maar nu ik hier toch ben…
Ik zoek 2 kapotte koffers. Alleen de nokken waarmee ze vast worden gezet (achter onder) zijn stuk en moeten worden vervangen (blijkbaar met geweld van de motor getrokken).
Helemaal kapot: geen probleem dus, als er maar een klein stukje mechaniek heel is.
-Sjoerd-
Is inderdaad het verkeerde forum en die nokjes/haken zijn altijd het enige dat kapot gaat bij koffers, dus veel succes: meestal is het sneller om complete (hele) koffers te kopen of alleen het slotmechanisme (je kunt niet zomaar alleen de haken vervangen heb ikzelf gemerkt).