Duitse kranten maken melding van een serie aanslagen op motorrijders in de Eifel.
Lees dit artikel:
http://www.aachener-zeitung.de/lokales/aachen/ol-anschlaege-gegen-kradfahrer-ein-verletzter-polizei-ermittelt-1.798395
Duitse kranten maken melding van een serie aanslagen op motorrijders in de Eifel.
Lees dit artikel:
http://www.aachener-zeitung.de/lokales/aachen/ol-anschlaege-gegen-kradfahrer-ein-verletzter-polizei-ermittelt-1.798395
Wow!
Echt triest & verschrikkelijk om op deze manier zo doelbewust een aanslag te plegen op andermans leven omdat je het niet eens bent met motorrijders die naar de Eifel gaan.
Hopelijk wordt de dader snel gepakt!
Ongelooflijk! Ik heb geen woorden voor ‘mensen’ die zoiets moedwillig doen. Wat mij betreft mag een dader die hiervoor gepakt wordt de hele rijbaan hoogstpersoonlijk weer schoonlikken.
![]()
Bert M
Bedankt voor de opmerkzaamheid.
Die ga ik op wat fora verspreiden.
Duits tuigh. Minder, minder, minder.
Dit is niet van vandaag. De Duitse politie waarschuwt hier al TWEE jaar voor. Spijkers en glas op de weg en het liefst in de bochten.
Als iemand door dit soort figuren verongelukt dan is dit moord ofwel doodslag met voorbedachte rade! Ongelooflijk…
Misselijkmakend.
![]()
Dan moet je toch wel echt ziek zijn om zoiets te doen. En zo iemand kan wel jaren doorgaan voor die gepakt word . Hopelijk krijgt degene die het doet een koekje van eigen deeg ooit. Maar nog beter als ze snel gepakt worden. Na één keer gezien te hebben en bijna meegemaakt wat je kan overkomen met olie op de weg word ik hier zeker niet vrolijk van.
Ja, maar als jou dat overkomt ben je de rest van je leven wel dood… ![]()
Ik denk wel dat ik weet waar dit vandaan komt. De bewoners van de Eifel zijn het soms meer dan zat. Vooral de geluidsoverlast van racende motorrijders gaat veel te ver. Ik kan me daar van alles bij voorstellen. Ik hou zelf niet van die herrie en snap ook niet waarom die db-killers eruit moeten. Als je de Duitse taal machtig bent geeft deze rapportage meer inzicht. Daarmee is deze actie geenszins goed te praten en zij die dit doen moeten snel gevonden en berecht worden.
[youtube]TI5G4-CtzCo[/youtube]
Oeioeioei, bijna elke motorrit van mij gaat door Zweifall… ![]()
Ik ben , inmiddels langer geleden , vaak in de eifel geweest om te wandelen door dat mooie gebied.
Ook toen al gestoord rijdende motoren over de kronkelwegen…en met extra hard klinkende uitlaten.
Uiteraard ook normaal rijdende motoren…daar hoor je de mensen niet over.
Alleen, met die olie pak je alles wat op die weg rijdt, ook auto’s , mogelijk zelfs je buurman.
De aanklacht volgens 1van de artikeltjes welke ik inmiddels gelezen heb zal dan ook terecht worden:
Poging tot moord.
Ik heb die artikeltjes inmiddels ook bekend gemaakt op een ander (algemeen) verkeers forum als waarschuwing voor toer rijders die die kant op willen in het motor topic aldaar.
[youtube]ykI7jdpgKdI[/youtube]
Ik sprak enige jaren geleden een agent, op een parkeerplaats, die daar stond te posten en zich groen en blauw ergerde aan die gasten die elkaar opnaaiden om dat stukje weg nog sneller te kunnen afleggen dan z’n maatje.
Waarbij hij terloops nog opmerkte dat er gemiddeld, in de Eifel, drie doden per weekend van de vangrail geschraapt moeten worden.
Prettige vooruitzicht als dienstdoende hulpverlener las je weekend dienst hebt _003 .
Deze dader doet het dus al sinds 2006 in een heel groot gebied. Hoe ga je die pakken?
Correlatie van mobiele telefoon gegevens van de palen in reikwijdte en camera beelden van beschikbare en mogelijk tactisch geplaatste camera’s, verkeersovertredingen en tenslotte vingerafdrukken van containers die zijn weggegooid.
Ziek.
Olieterroristen slaan toe in de Eifel

Deze week is in de Eifel wederom op een aantal plaatsen olie op de weg aangebracht, vooral in bochten.
Olie op de bij motorrijders favoriete wegen in Duitsland speelt al een aantal jaren in Beieren. Daar is al een dode (motorrijder) gevallen.
Nu is de Eifel erbij gekomen.
In de laatste gevallen is geen afgedankte motorolie gebruikt, maar hydraulische olie. Die olie(film) is veel hardnekkiger en ook moeilijker waar te nemen.
Derweil appelliert die Polizei an Motorradfahrer, momentan besonders vorausschauend und vorsichtig zu fahren. Sie bittet alle Verkehrsteilnehmer, die Augen offen zu halten und verdächtige Beobachtungen – auch weitere Ölspuren – zu melden. Hinweise können über den Notruf Telefon 110, unter Telefon 0241 / 9577-0 oder bei jeder Polizeidienststelle gemeldet werden.
Er is een verdachte aangehouden.
http://www.aachener-zeitung.de/olanschlaege-polizei-nimmt-verdaechtigen-fest-1.809423