Hallo heren en dames, ik wil me langs deze weg graag voorstellen, mijn naam is Henk uit Volkel en schilder van beroep , ongetwijfeld hebben jullie het vaker gehoord en gelezen, maar ik ga het tóch schrijven, ik ben nu in de gelegenheid om mijn droommotor te kopen, en wel de BMW R1200RT uit 2017. En hoop dan ook om via dit forum de voors en tegens ( áls die er al zijn) uit te vinden. Ik ben alweer een flink aantal jaren motorrijder. Mijn eerste motor was een Yamaha FJ1200 en een aantal jaren later een Honda ST 1300 gekocht, een béste motor, maar na een klein ongelukje de motor weer hersteld en na een poos verkocht om eenzelfde jóngere motor terug te kopen, waar ik ook met veel plezier op heb gereden. Maar bleef toch altijd met een schuin oog naar de RT kijken. Ik wil dan ook graag een weloverwogen aankoop doen omdat deze machine, net als voor vele anderen, een flinke aantasting van de beurs is. [img]
Hallo Henk,
Van harte welkom op ons en bedankt voor je intro met een foto.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat de je droommotor is. En de 2017 versie is nog een jonge versie. Ik begrijp dat je de RT nog niet gekocht hebt. De onderhoudshistorie is belangrijk. Echter, je weet nooit wat er met de motor in de afgelopen drie jaren is gebeurd. Is er schade geweest en zo ja wat voor schade? Daarom: lees dit topic even door voordat je overgaat tot aankoop: https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=5366
Ik adviseer altijd een aankoopkeuring door een onafhankelijk bedrijf. Erik van Lent is zo’n gerenomeerd bedrijf. Uiteraard zijn er ook anderen.
Hoe dan ook, laat je droom uitkomen, want je leeft nu. Geniet wanneer het kan!
Stel verder gerust je vragen in de daarvoor ingerichte topics en laat ons weten of je overgegaan bent tot aankoop. Veel plezier op ons forum en straks op je RT!
Hoi hallo, nee ik heb deze RT nog niet gekocht idd. Komt iig van een merkdealer die de motor nieuw geleverd en altijd in onderhoud heeft gehad. Mijn zoon rijdt een GS 1200 en heb daar ook wat tochtjes op gemaakt dus het fenomeen Boxer is mij niet geheel vreemd. Bedankt voor de verwijzing en ga zeker aan het zoeken, en zal jullie als alles op zijn plaats valt zéker de evt. nieuwe aankoop laten zien, ben alleen bang dat een foto van mijzelf dan niet past omdat mijn big smile dan te breed is voor het aantal pixels😊
Haha Henk . . . !
Welkom Henk uit Vollekul . Het advies is al gegeven: voor een fractie van het bedrag dat je waarschijnlijk voor de brommert gaat uitgeven, kun je een onafhankelijke aankoopkeuring door EvL laten doen. Zelf heb ik hem 2x laten komen en er geen moment spijt van gehad
Heey berrybeer, bijna plaatsgenoot zie ik, misschien heb je hem al zien staan bij “show die “ maar vandaag de knoop doorgehakt, en de koop door laten gaan van een hele mooie RT carbonschwartz. Met een hoop uitrusting . Gekocht bij Simako, zij hebben deze motor geleverd aan eerste eigenaar én altijd in onderhoud gehad. Kon mijn ST1300 heel goed inruilen en dat heeft me uiteindelijk over de streep getrokken
Beste Henk,
Welkom op het . Het beste advies dat ik je kan geven is, ga uitgebreid proefrijden op de RT en na deze proefrit ben je waarschijnlijk verkocht…!
Groet,
Jack