Net geprobeerd om mijn Nav5 te updaten. Garmin Express gaf wel een update voor zichzelf (naar 7.18.3.0) en een update voor de Time zone Map! Maar helaas, er wordt nog geen kaartupdate aangeboden. Ook niet voor mijn Zumo XT.
waarschijnlijk
Daarom hier geen Garmin meer …, verkoopgel… , tegen die tijd hebben klanten (onder ontmoedigingsbeleid en traag wordende systemen) waarschijnlijk al iets nieuwers gekocht .
En voor de gek gehouden worden vind ik prima , maar het is de manier waarop.
Gisteren mijn XT geüpdatet. Bijna, bijna, bijna was de installatie voltooid, toen er ineens een foutmelding op het scherm te zien was en dat ik het nog maar eens moest proberen met Garmin Express. Ja, en wat doe je dan, je volgt de instructie die je hebt gekregen. Ik had de verwachting dat de update via GarExpr weer zo’n tijd in beslag zou nemen. Maar nee hoor, na een minuutje was hij er al mee klaar.
XT opgestart en ja hoor overal vinkjes. alles geslaagd, alles in orde.
Aanstaande zaterdag begeleiden wij de Caisson TruckRun in Zuid-Beveland en ik wilde daarvoor de route alvast in de XT zetten. Dat was een serieuze tegenvaller: Kan route niet importeren. Route berekening onmogelijk.
Daar zat ik dan. Met een onbruikbare GPS. De boel maar resetten? Het was al laat, dus ik dacht ik kijk morgen wel even.
De volgende dag gebeld met WayPoint in Notter en aan de medewerker uitgelegd wat mijn probleem was.
Ik moest kijken welke kaarten er geïnstalleerd waren. Nou, dat zijn er een heleboel kan ik je zeggen. Maar twee kaarten ontbraken:
-CN Europe NTU All North
-CN Europe NTU All South
Die moesten dan via Garmin Express weer worden gedownload op mijn toestel. Na dat de wijzigingen via GarExpr waren gedownload, toen waren we echt wel al een stief kwartiertje verder (01:15u.) was mijn probleem opgelost en kon ik de route voor de TruckRun overzenden naar de XT.
Happy me!!!