2 telefoons gebruiken op de R1250 RT (TFT)

Ik ben helaas in het bezit van twee mobiele telefoons waarop ik gebeld kan worden. Nu wil ik ze beiden op de communicatie van de R1250RT (met TFT scherm) gebruiken.
Een van beiden is van mijn werk en deze is zodanig beveiligd dat ik daar de BMW software niet op kan zetten. Deze zou dan alleen gebruikt worden om te kunnen bellen en/of gebeld te worden.
De andere heb ik dus nodig om de navigatie te bedienen. De vraag is echter of en zo ja hoe dit mogelijk is.
Is er iemand die hier al een oplossing voor heeft?

Daarnaast heb ik ook nog de Garmin Zumo XT. Hier wil ik dus de andere telefoon op aansluiten om met deze te kunnen bellen en/ of gebeld te worden. Deze heeft daarnaast ook de Garmin -drive app voor o.a. verkeersinformatie. Ook deze app kan niet op de andere telefoon.

Wie o wie heeft een oplossing!

Ik had nagenoeg hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door van Sena de SM10 aan te schaffen. Deze kan meerdere koppelingen maken maar is niet zalig makend. 1 telefoon koppel ik met een kabeltje aan de SM10 de 2e telefoon loopt via bluetooth of via mijn Garmin naar de bluetooth van de SM10.
Het nadeel is dat als je een telefoon verbinding hebt en een navigatie opdracht wordt gegeven deze voor iedereen hoorbaar is.
Je moet maar eens kijken/zoeken of dit voor jou de oplossing kan zijn.

bedankt voor de reactie, maar dat is eigenlijk wat ik niet wil.
Dan zou ik namelijk ook mijn “werk” telefoon rechtstreeks aan mijn helm kunnen koppelen en niet aan mijn Garmin of mijn BMW.
De motorfiets kan ik dan aan de helm koppelen voor de radio en de Garmin voor mijn andere telefoon en de Navigatie.

Maar het is een oplossing en volgens mij heb ik nog een Sena SM10 liggen omdat ik in het verleden wel eens een portofoon aan mijn intercom heb gekoppeld gehad.

Een telefoon doorschakelen naar de andere?

Ik heb ook twee telefoons en los het probleem daarmee op.
Doorschakelen aanzetten elk inkomend gesprek: 21telefoonnummer#
Doorschakelen uitzetten: ##21#

Veel telefoons hebben dual SIM tegenwoordig. Geef de dichtgetimmerde pongel van je baas maar terug, en gebruik een eigen telefoon. Voordeel: je je hoeft maar één telefoon te koppelen en bent toch met beide nummers bereikbaar _004

waarom met twee telefoons bereikbaar zijn op de motor, het lijkt me hartstikke gevaarlijk. Je kunt toch ook af en toe stoppen om even te kijken of je gebeld bent _001

IK gebruik momenteel ook enkel mijn eigen telefoon, maar veel mensen gebruiken nog het andere nummer om mij te bellen. Vandaar mijn vraag. Niet dat het een onoverkomelijk probleem is, want inderdaad, als het niet gaat kan ik in voorkomende gevallen best wel even stoppen en die telefoon te gebruiken. Maar als het zou kunnen, waarom dan niet!

Waarom is doorschakelen van je werktelefoon naar je privé telefoon geen optie? Je krijgt dan vanzelf de oproepen van je werktelefoon binnen. En als je per sé met je werktelefoon moet bellen, dan stop je toch even?

Dan ga je zelf het buitenlandtarief betalen als je in het buitenland zit.

Ten eerste valt dat buitenlandtariwf tegenwoordig wel mee, en ten tweede kun je ook je prive naar je werktelefoon doorschakelen, dus andersom, zodat je baas alles betaald. Ik zie het probleem dus niet.

Bedankt voor jullie reacties. Om met de laatste te beginnen, ik zou de “werk” telefoon inderdaad rechtstreeks aan de intercom in de helm kunnen verbinden. Maar . . . daar is inderdaad ook al de XT aan 1 kanaal gekoppeld EN op het andere kanaal de BMW. Ik moet dus proberen of ik daar nog een (extra) telefoon aan kan koppelen.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn “werk” telefoon inderdaad doorgeschakeld en zo is het probleem voor dit moment opgelost.

Waar ik nu wel tegen aan loop is dat ik mijn eigen telefoon zowel aan de Zumo XT als aan de BMW heb moeten koppelen. Aan de Zumo voor de verkeersinformatie en het gebruik van Garmin Drive maar ook aan de BMW voor de navigatie op hun systeem.
Niet dat ik beide systemen naast elkaar nodig zou hebben, maar ik heb al wel gemerkt dat het handig kan zijn. Dus die optie wilde ik er wel in houden.

Bij de BMW heb ik nog niet uit kunnen vinden hoe ik daar de telefoonfunctie uitschakel voor de telefoon. Op de Zumo is dit wel relatief eenvoudig mogelijk. Maar het blijkt nu dat ik dit elke keer handmatig moet doen na het inschakelen en verbinden van de telefoon met de GPS.
Ik ga dus eens avonturen wat er gebeurt als ik de telefoon gekoppeld heb aan beide apparaten en ik wil bellen of gebeld wordt.
Lukt dit door zelf te kiezen op welk van de twee toestellen ik de telefoon wil opnemen als ik gebeld wordt? En als ik wil bellen ga ik ook proberen of dit lukt door zelf te kiezen met welk apparaat (de Zumo of de BMW) ik de verbinding wil laten leggen.

Dan n.a.v bovenstaande nog even een vraagje; Als ik de “werk” telefoon doorschakel naar mijn eigen telefoon. dan wordt mijn eigen telefoon toch niet belast voor een doorgeschakeld gesprek. De kosten hiervoor komen dan toch voor rekening van mijn doorgeschakelde telefoon? En dan maakt het toch niet uit of ik in Nederland rij of dat ik in het buitenland ben? Of zie ik dat verkeerd.

Je kunt het ook omkeren…je prive telefoon doorschakelen naar je werktelefoon…

Dan zijn alle kosten voor het werk…

Als ik naar mezelf kijk…ik wordt vaker voor werk gebeld dan prive…

Succes…

Henk7777

Als jij in het buitenland bent, betaal je zelf voor je buitenland tarief. Iemand die vanuit Nederland jouw Nederlandse nummer belt betaald het binnenland tarief uiteraard. Die kan niet weten dat jij in het buitenland zit. Iemand die jouw Nederlandse werk-nummer belt mag er ook vanuit gaan dat hij tegen binnenlands tarief belt. Aangezien je telefoon wordt doorgeschakeld, wordt die niet verbonden met de werk-telefoon in het buitenland, en is er daar géén sprake van buitenland tarief. Dat is er wèl bij de ontvangst van het gesprek op jouw privé telefoon waar je naar doorschakelt. Dat betaal je dus zelf.

Tot zover de theorie…
Zolang je binnen de EU blijft wordt er sinds 2017 geen extra kosten meer in rekening gebracht bij internationaal telefoneren.
Deze regeling is vorig jaar verlengd tot 2032, dus voorlopig zal het allemaal wel meevallen.
Het kan wel vies duur uit pakken als je bijvoorbeeld naar Zwitserland gaat. En hoe het sinds Brexit met Engeland gaat zou je eens moeten informeren bij je provider. Dat kan ook per provider wisselen.

Bedankt voor de heldere info. De oplossing wordt dus dat als ik naar het buitenland, lees buiten de EU ga, dan verbreek ik gewoon de doorschakeling. En kom ik weer terug in NL, dan kan ik hem weer inschakelen.

Is het niet hartstikke gevaarlijk om op de motor een telefoongesprek te voeren!! Moet verboden worden vindt ik -naughty-

Het is net zo gevaarlijk als een handsfree gesprek in de auto. Daarnaast kun je altijd nog beslissen het gesprek niet op te nemen.
En . . . op de motor heb je onder het rijden nooit de neiging om de telefoon in de hand te nemen.

Verbieden heeft trouwens weinig zin want je kunt dus niet zien dat iemand aan het telefoneren is!

Als er iemand uit mijn gezin belt, dan weet ik dat het dringend is en beantwoord ik de oproep. Zij weten dat ze niet zonder bijzonder dringende reden moeten bellen. Elke andere oproep wordt simpelweg niet beantwoord.
Telefoneren en rijden op de motor is geen goede combi!!!

De meningen verschillen. En dat mag. Wettelijk gezien mag je in of op een motorvoertuig handsfree bellen mits je op “adequate wijze” je voertuig kunt besturen (vrijelijk omschreven).


Vragen over het bellen op de motor zijn hier in dit Communicatie topic vaker voorbij gekomen. En zo hoort dat ook. Toch zou ik graag zien dat we bij deze vragen en of het wel of niet verstandig is om per definitie te bellen wanneer je je in het verkeer begeeft, wat minder te stellen. Topic starter ErikS zet gewoon een vraag uit en daarop komen oplossingsgerichte antwoorden.

Uiteraard kunnen we altijd een topic openen of het wel verkeersveilig is om ons (teveel) te omgeven van communicatie (muziek) en allerhande randapparatuur tijdens het rijden op een motor (of in een auto) . . .




even een draadje opgehaald…
ik heb zelf een schubert c4 met de sc1a intercom (deze kan 2 telefoonsverwerken)
1telefoon verbonden met tft (connected drive)
1telefoon verbonden rechtstreeks naar helm (blauwetuit)