Op mijn R1200RT zitten 2 kleine, ik noem ze maar, sigarettenplugs. Iemand enig idee wat je daarmee kunt? Want de plug die ik in de auto gebruik voor de Garmin past er niet in (te groot).
Het zijn twee contactdozen, waar je accessoires op kunt aansluiten. Er past een DIN-stekker in.
Ik gebruik het bijvoorbeeld met een Optimate USB plug.
Als voorbeeld: “mini-sigarettenaansluiting”
https://www.louis.nl/artikel/baas-ba12-din-hoekstekker-voor-norm-boordnetstopcontact/10032983?list=5d6fe5578cc254d5207eeb6c4ab9efa7&filter_article_number=10032983
12VDC aansluiting (uit mijn hoofd 10A electronisch afgezekerd). Onder je dashboard zit echter ook nog een 12V “auxiliary” aansluiting voor je garmin.
Wordt ook wel een BMW/Mercedes-connector genoemd. Er is een adapter voor te koop zodat een gewone sigarettenaanstekerplug kan worden gebruikt.
Een acculader aansluiten, zonder het zadel er af te hoeven halen. (wel een oplader nodig, die met het canbus systeem overweg kan)
deze bedoel ik dus, die ik al jaaaren geleden bij deze firma kocht. Scheelt in prijs toch weer zo’n 2 ltr aan benzine t.o.v. andere leveranciers
Inderdaad ideaal om ook via deze weg je accu op niveau te houden als deze met dit slechtere weer langer stil staat.
Heb zelf al een paar jaar de Optimate 4 onderhouds lader met can-bus functie. Nu een O09 dun verlooop kabel erbij gekocht en plug en play zonder het verwijder van 1 onderdeel. Werkt top