Ik heb voor het eerst mijn 1200RT gesynchroniseerd met de GS911.
Hij loopt nu mooier en strakker, alleen stationair loopt hij niet meer zo mooi, ook vind ik dat hij hard stationair loopt, dat deed hij vtv ook al, zo’n 1150 tot 1200 toeren.
Volgens mij kan ik stationair niet synchroniseren toch?
Aan de meters staat hij op toeren nu precies synchroon, stationair net niet helemaal.
Luchtlek inlaat 1 zijde ?
Niet dat ik heb gezien
Kijk eens bij je kabelafsteller aan de linkerkant. Tussen de buitenkabel en afsteller moet speling zitten. Heb een
Vermoeden dat daar het probleem zit.
Synchroniseren doe je alleen met de rechterafsteller.
1150 tm 1200 toeren stationair is normaal,
Stationair synchroniseren kan wel. Links en rechts kabelverstellers indraaien zodat er speling op de kabels zit. Daarna synchroniseren door aan de rechterzijde het “verboden” schroef in of uit te draaien. (Kleine schroefje bij je kabelafsteller) Daarna de linkerkabelversteller uit draaien tot de linkercylinder meer toeren maakt. Dan een halve slag terugdraaien. Je moet ca. 5mm speling hebben op je kabel. Dan op 2500 toeren zetten en met de rechter afsteller synchroonstellen.
Dank je voor de beschrijving, ik ga het proberen, ik heb idd aan de linkerkant gesynchroniseerd.
Jammer dat dit niet in het haynes werkplaatshandboek staat.
Synchroniseren kan niet met de GS911, alleen de stappenmotortjes kalibreren.
Voor goed synchroniseren heb je een goede vacuummeter nodig, anders wordt het niks.
-Freek-
Dat begrijp ik, vaccuummeters heb ik. Ik bedoel de procedure volgens de gs911
Ik weet niet wat ik fout doe, maar nu is het helemaal klote.
Ik heb al verl motors gesyncd zonder electronica, ook onze 1150gs en.
Ik heb de linkerafsteller en rechterafsteller allebei ingesraaid zodat er speling op de kabels zat.
Toen de verboden schroef rechts (dop 7) wat verdraaid totdat ze orecies synchroon stonden, toen op 2500 toeren gesyncd met de rechterafsteller. Toen op de gs911 op ok gedrukt, toen zakte het toerental in en sloeg hij af. Als ik nu opnieuw start loopt hij heel zacht stationair en slaat hij af
Als ik nu via de gs911 de stappenmotoren parkeer loopt hij perfect, laat ik de stappenmotoren weer los dan is het knudde.
Kijk eens even met je vacuummeter welke kant dan niet goed staat?
Misschien met gs911 eerst de adaptiewaarden resetten en dan even een stukje rijden. Schakel dan van 1 tm 6 elke versnelling ca. 5 seconden. Kan ook op de middenbok(zorg er wel voor dat je achterwiel losstaat vd grond en dat het veilig is) .Daarna opnieuw afstellen.
Bens heeft het juist. Bij sommige I-level versies gaat het verkeerd als je GS-911 gebruikt om te synchroniseren. Na afloop de adaptiewaarden resetten.
Het probleem is opgelost, heb idd de adaptiewaarden gereset, toen opnieuw afgesteld, weer gereset, versnellingen ingeleerd… opgelost.
Bedankt allemaal voor de hulp!
Knap dat je er op deze manier bent uitgekomen! Fijn dat je terug kan vallen op kennis beschikbaar op het forum.
That’s what’s it all about.
Stond hij bijna hier op de stoep maar is het toch goed gekomen.
Stappenmotortjes parkeren doe ik al jaren niet meer.
Of de stappers kalibreren, wat nog beter is, adaptiewaarden resetten.
Dat geeft soms wonderlijke resultaten.
Synchroniseren is een zaak van nauwkeurigheid, hoe beter de meter hoe beter het resultaat.
-Freek-