Bij gebrek aan een echte…(in reparatie na glijder)
Al jaren op zoek naar dit model, zijn maar in beperkte oplage gemaakt en eigenlijk nergens meer te vinden, door de jaren heen een stuk of 2 tegengekomen op eBay in verweggistan voor 350 dollar
Totdat ik zaterdag een beetje op Marktplaats zat te bladeren en ik hem per toeval tegenkwam, kennelijk aangeboden door een niet kenner want hij was spotgoedkoop!!
Gelijk ‘vastgelegd’ en gisteren kwam ie dan eindelijk binnen, wat een plaatje!
Tot in de details nauwkeurig, er zit zelfs een sleutel in het contact met een alarm afstandbediening eraan :mrgreen:
Wauw wat gaaf, daar zoek ik ook al een hele tijd naar is de kleur van mijn motor, je zal hem maar tegenkomen. Ziet er heel gedetailleerd uit.
Veel succes met deze en de echte ook natuurlijk [emoji106]
En dat kan zomaar ineens gebeurd zijn en dan schieten de prijzen pas echt fors omhoog. Dit is bijvoorbeeld al het geval met de 1100 serie. En dan bedoel ik bovenstaand type schaal 1:10. Ze zijn uitzonderlijk moeilijk te verkrijgen in deze gedetailleerde uitvoering. Van dit type ben ik in het bezit van de burger en politie uitvoering (compleet met doos).
Op mijn kerst/nieuwjaarswens in het RT Café staat een 1100 RT schaal 1:24. Deze is zeer gedetailleerd en met de hand beschilderd. Dat is mijn duurste exemplaar . . .
Ah ok, ik dacht ook 1:10, had ze in die schaal nog nooit gezien namelijk.
Zal eens even zoeken…en gevonden!
Erg mooi inderdaad, vaak zie je bij 1:24 modellen dat het e.e.a. te grof of niet in proportie is maar dat vind ik best meevallen, alleen de antenne dan.
De eerste en tweede foto is op schaal 1:10 van het materiaal metaal (merk Guiloy) en de derde foto is op schaal 1:24 van Paul’s Model Art (met de hand beschilderd en zeer gedetailleerd).
Zijn maar weinig merken die het een beetje door hebben, meeste wat je tegenkomt is gewoon lelijk te noemen.
Paul’s Model Art a.k.a MiniChamps ken ik wel, ik heb een hele berg 1:12 '74 Honda Goldwings dealermodellen ‘verhandelt’ van dit merk in de originele dealerdoos uit de klassiekerlijn, verschrikkelijk mooi met gespaakte wielen en al!
Bij toeval ontdekt voor 13 Euri per stuk waar ze overal zo’n beetje voor 100 tot 150 Euro van de hand gaan, 20 besteld en verkocht voor 65 Euro per stuk :mrgreen:
Model wordt ook niet meer gemaakt en is niet meer leverbaar waardoor de prijzen nog meer stijgen, was een goede investering
20160128_114616 (1280x720).jpg
20160128_114513 (1280x720).jpg
20160128_114333 (1280x720).jpg
20160128_114247 (1280x720).jpg