Zomer/Doorwaai Jas

twee jaar geleden bij Hein Gericke een Prosport doorwaai jas met protectoren gekocht in de prijzenknaller voor 40 euri. Heerlijke jas met dit weer.

Ik draag al een jaar of 2 in de zomer een Richa Summer Breeze en die voldoet prima. Zelfs bij een zomers onweer is die prima! Je bent kledder nat maar eens het stopt met regenen is de verluchting zo goed dat de zomerse bries je perfect droog blaast… :smiley: De vest draag ik vanaf een graad of 18/20 tot… Prijs: rond de 110€.

Voor erg warme dagen heb ik een soort vest van grof gemaast doek (een soort gaas) waarin de protectoren verwerkt zijn. Daarover draag ik dan een dun goedkoop windjack. Dit bevalt me uitstekend. Verkrijgbaar o.a. bij Louis in Duitsland, waarschijnlijk ook bij Motozoom.
Rob

Is dit wat je bedoelt-
http://www.louis.de/shop/katalog/2013/pdf/0200.pdf ?

Draag zelf bij dit warme weer een Macna coolvest onder mijn doorwaai jas. Inderdaad een half liter water er in even schudden zodat het water zich verdeeld in het vest en dan kan je gekoeld rijden. Bij lange ritten wordt je wel licht vochtig (klam) maar je heb weinig last van de warmte.

In de zomer rijd ik in mijn lederen zomerpak van Lookwell. De binnenvoering van de jas is uitritsbaar. Er zitten 6 ritsten in om de luchtdoorstroom te bevorderen, precies op de plaatsen waar je ze ook nodig hebt. Tijdens het warme weer rijd ik wel zonder fluo-vest. Met langdurig file-rijden krijg ik wel iets last van de warmte, maar als ik op de weg rijd, met normale rijwind is het prima te doen.

Voor de winter heb ik een pak van stof van lookwell met zowel in de broek als de jas een dikke binnenvoering :slight_smile:.

Groet,
Arjan