zeer goedkope banden!!!

In 2008 een voorband en in 2009 een achterband gekocht bij Motorbanden Quickservice uit Bleiswijk voor mijn vorige R1100RT. Ook mijn volgende banden ben ik van plan daar te laten monteren.
Je moet alleen niet vreemd opkijken als ze je vragen zelf een handje te helpen. Ze kunnen een RT achterwiel niet balanceren en zeggen dat dat ook niet nodig is; bij de RT1100 heb ik daar geen nadelige effecten van gemerkt.
Zijn er anderen met ervaring bij niet gebalanceerde achterbanden?

Als de onbalans richting 20 25 gram komt kan je dit echt voelen zowel voor als achter
maar goed niet iedereen merkt het maar het is er wel

Ze zeggen dat het achterwiel balanceren niet nodig is omdat ze het wiel niet kunnen opspannen op hun balanceerapparaat dus. Ze moeten dan gewoon investeren in het juiste greedschap. Ik zou altijd beide wielen wel laten balanceren. En ik denk dat je het misschien niet merkt als er weinig onbalans in zou zitten maar wel als het toevallig eens een keer wat meer is.
Het zou voor mij voldoende reden zijn om daar geen banden te kopen. Onbalans veroorzaakt ook extra slijtage dus ik vind het geen goed advies wat ze geven.

Ton

Ik heb gisteren twee Pilot Road 2 erop laten leggen bij:

http://balmo-motorbanden.nl/ in Westervoort (bij Duiven/Arnhem)

Voor de montage op de motor, ventielen, btw., balanceren voor en achter en de 2 PR2’s was ik € 300,00 kwijt.

Hij neemt de tijd, je krijgt koffie en de nazorg (mocht er toch nog iets zijn) is perfect.
Hij werkt aan huis en heeft alle benodigde apparatuur. Op de site staan alle banden met prijzen en foto’s werkplaats.
Lijkt mij een goed adres voor de mensen hier in de “achterhoek” _004
Er zullen ongetwijfeld goedkopere “internet” aanbieders zijn, maar dit is all-in met service!!!

[groet] Ottokar
-1100-