Wederom een RT

Goedenmiddag allemaal,

Eigenlijk altijd wel ben ik dit forum blijven volgen vanaf het momtent dat ik mijn RT had en heb verkocht.
Momenteel heb ik wederom een RT aangeschaft omdat ik het toch heerlijke fietsen vind.
Hiernaast heb ik nog een Laverda Jota en BMW S1000RR.
Die eerste rijd ik alleen bij mooi weer en heb ik al vanaf mijn 19e in bezit (gaat ook niet weg), de S rijd ik niet met dit weer - teveel geweld (205pk achterwiel…) onder de huidige weersomstandigheden kan dat tot problemen leiden.
Aangezien ik mijn auto van de zaak heb ingeleverd en toch een fijn vervoersmiddel wilde hebben, is het dus weer een RT geworden Big RT Smile

Zijn me wat dingen opgevallen aan de huidige 1150, zoals beetje een z’n “eigen weg” zoeken in de bochten (vermoed een nieuwe voorband, is nml op) en een wat schokkende voorrem (doet ie niet als ik z’n achterrem gebruik, volgens mij remt ie voor dan ook). Enfin, zal hiervoor is verder speuren op het formum of wellicht heeft iemand al tips.

Grtz,

Appie B.

Hallo!!!

door Appie B. » do sep 13, 2012 11:29 am

Van de week een R 1100 RT gekocht, eruugghh blij, rijdt fantastisch, heb 'h alleen nog niet… Ws zaterdag. Slechts 24K op de teller! Fotootje geprobeerd, maar wordt niet zichtbaar… Ws alleen als je op bijlage vierkantje drukt.
Zal mij eens lekker verdiepen in de vele info die hier te vinden is.
Ben ooit begonnen met een R75/5, toen een Laverda Jota (180 graden krukas en nog steeds in bezit), toen een K100RS, toen een 1100GS, toen de 1200 GS en toen een KTM Superduke. Naast de KTM SMT die ik voor een hoog fun gehalte heb, lekker rossen en randjes weg gummen, wilde ik ook een toerexemplaar, waarvoor ik een paar jaar geleden een Goldwing 1100 kocht. Nu dus toch weer op de Beemer terug gekomen en dat voelt als vanouds en zeer vertrouwd.
Enfin, hoop veel plezier en ervaring hier te kunnen hebben.

Grtz,

Appie B.
R1150RT.jpeg

• S1000RR + Laverda Jota

Liever gisteren, dan vandaag!
R1150RT.jpeg

Mooie machine. Heb zelf met veel plezier op mijn R1100RT gereden. Mooie stroomlijn en de topkoffer is ook mooi vormgegeven. Veel plezierige kilometers gewenst.
Een van de fijnste aanpassingen die ik heb gedaan was het plaatsen van een comfortzadel. Dat was standaard vanaf de 1150RT maar niet op de 1100RT.

Hallo Appie,

Van harte welkom terug als forumlid met een mooie -1150- na de -1100- . _004

Zonder in dit voorstel topic te vervallen in allerlei TIPS kun je je het beste even inlezen in de topics of daar vragen stellen. Toch één TIP: dat “zoek gedrag” in met name bochten had ik ook. Met een setje HyperPro’s was dat echt helemaal weg. Ik had bij wijze van spreken een totaal andere motor. Strak sturend. Gewoon de beste investering die ik ooit heb gedaan bij mijn RT.

Verder, veel plezier hier en met je RT! _004

Groet,

Eilert

Top dankjulliewel!

@Eilert, denk dat je helemaal gelijk hebt en ga dit onderzoeken. Heb nml ook een Pan ST1300 gehad, waar ik ook HyperPro op heb laten zetten en idd een wereld van verschil!

Grtz,

Appie B.

Hai Appie B

Ik heb net m’n Pan ST1300 ingeruild voor een R1200RT. Vandaag opgehaald. M’n Pan had ook hyperpro’s voor en achter. Daardoor kwam hij wat hoger op de pootjes te staan en was de vering wat stugger. De Pan stuurde daarna strakker de bochten door dus dat verschil merkte ik ook.

Ik lees dat je voorband op is en vervangen moet worden. Dat zou ik meteen doen. Kijken of dan dat zoekende gedrag verdwijnt.