Wat doet dit in de uitlaat? KFR?

Omdat ik de uitlaatbochten wat wilde aanpakken heb ik nu alles uit elkaar liggen.

Er valt me iets op, de doorgang tussen de uitlaten li en re is wel erg nauw. Ik had dit gewoon “open” verwacht en niet dit (zie foto).

Waarom is dit? En zou de nauwe doorgang een oorzaak kunnen zijn voor KFR? Ik heb er zelf geen last van maar kan me voorstellen dat bij vervuiling het gat kleiner is en dat er dan drukverschil is met als KFR tot gevolg.
Uitlaat Rechts.jpg

Dat is een zgn “Balanspijp” en die is er alleen voor om het drukverschil tussen de twee uitlaten te egaliseren, niet om uitlaatgassen “Weg te laten stromen”.

Weer iets geleerd! Blijft een bijzonder masjien zo’n BMW.

Voor Konstantfahruckeln (KFR) en Afstelling is een specifiek forum ingericht alhier . . . :wink:

Dat is bekend alleen dacht ik hier een extra item te hebben. Als niemand dat gat kent en het is dicht geslibt lijkt het mij logisch dat daar rare gevolgen uit voort kunnen komen.