Ik heb een R1200RT uit 2010. Pas was de accu zo dood als een pier. Met klemmen direct op de accu weer opgeladen. Doet het weer. Start wel wat moeizamer.
Nu heb ik als de motor uit staat een heel vreemd geluid. Gaat altijd door. Alleen als ik dr motor start stopt het. Motor uit en het begint weer. Ik ben de accu pool even los gemaakt en dan houdt het op. Maar uurtje later begint het weer. Word er gek van.
Kan iemand mij helpen??
Dank!!! Rob.
Ik kan geen filmpje toevoegen. Hoe kan ik dat doen zodat jullie het horen.
Voor het plaatsen van een filmpje doe je het volgende:
Klik op bijlagen
Klik op bestanden toevoegen
Klik op bladeren
Bij dat laatste zoek je of in documenten (Windows) of in map (Apple) het betreffende filmpje en vervolgens uploaden/plaatsen in de tekst/het bericht.
Andere optie: ga je filmpje uploaden naar YouTube. Plaats in je tekst/bericht het linkje naar YT. Zit je ook niet met bestandsformaten, extensies en dat soort ****
Dit lijkt me geen standaard apparaat, aangezien het over een sticker heen geplakt zit. Maar geen idee wat het is. Er moet toch ergens iets op staan, merk, type of zoiets!
Ik deel de mening van HansD.
Als het apparaatje welk je in beeld brengt daadwerkelijk de voortbrenger is van het geluid zou ik de draad volgen en het ding los koppelen want het is in ieder geval geen OEM apparaat. Vaak wordt deze plek gebruikt voor achteraf inbouw van allerhande apparatuur. Heeft deze RT extra spullen die achteraf ingebouwd zijn?
Het youtube filmpje meerdere malen bekeken, maar ik weet ook niet waar het voor dient.
Zoals eerder hier al gesuggereerd, draden volgen en kijken waar het op uitkomt.
Indien overbodig verwijderen. Loopt in ieder geval de accu niet meer leeg.
Had vorig jaar een probleem met onze Eos, bleek er een trackersysteem met startonderbreker in te zitten die de soring veroorzaakte, na 2 weken hadden we hem te akken …
Ofwel: Kan dit een dergelijk later ingebouwd systeem zijn.
Tip: je hoort bij je filmpje het volume van het geluid veranderen als je de plek varieert, zo kun je uitzoeken of het echt dat vreemde kastje is.
IK het kastje losgemaakt en een foto gemaakt van de onderkant. Er zit een klein ijzerdaadje aan vast los van kabels. Lijkt wel aarde ofzo. Afijn nu het kastje is losgemaakt is probleem opgelost. Accu wordt niet meer aangesproken, geluid is weg en RT rijdt uitstekend.
Morgen maak ik de AMA Easy open kijk welke batterij er in zit. Die vervang ik en plaats ik weer terug.
Iedereen erg bedankt voor het meedenken.
De AMA EASY is een autonoom alarmsysteem. Het zendt een sms-bericht naar een vooraf bepaald GSM toestel ter verwittiging van elke ongewenste benadering van uw motor én lokaliseert het voertuig via de GPS. Voordeel van de AMA-easy is dat er een bewegingsensor is ingebouwd, dit in tegenstelling tot de gebruikelijke trackersystemen. Deze geven alleen een signaal als zij een beveiligde zone verlaten of wanneer u opvraagt waar uw motor zich bevindt. Staat uw voertuig niet in een beveiligde zone dan is uw voertuig helaas al weg op het moment dat u een bericht krijgt.
Eigenschappen
ingebouwde instelbare bewegingsensor
lijntest functie
melding tegen het loskoppelen van de batterij
garage stand (onderhoudswerken)
interne noodbatterij
3 draads aansluiting
IP66 waterdichte behuizing
Opmerkingen: gemakkelijk zelf te installeren. De AMA-easy zendt zijn signaal via een (prepaid)sim-kaart. Deze is niet bij de prijs inbegrepen.