Nadat ik een aantal jaren geleden mijn motor rijbewijs gehaald had, een mooie R100RS uit 74 gekocht, daar heb ik een paar jaar plezier van gehad, doordat mijn handen steeds in slaap vielen onder het rijden de motor uiteindelijk werkeloos in de garage en uiteindelijk weg gedaan.
Het bleef toch wat kriebelen en na wat onderzoek gekozen voor R1150 RT na flink wat zoeken op internet een mooie van 2003 op de kop getikt, van de eerste eigenaar met een mooie lage km stand.
Vandaag eerste ritje gemaakt en dat rijd compleet anders dan de oude RS, de motor ligt als een blok op de weg, de remmen moet je inderdaad voorzichtig bedienen als je op de fiets wilt blijven zitten.
Nu eerst maar even gaan wennen na wat jaren niet gereden te hebben is het allemaal toch wat onwennig geworden, nu proberen wat veilige kilometers te maken,
Van harte welkom op ons mooie en helemaal TOP natuurlijk dat een mooie op jouw pad is gekomen.
Wanneer je handen gevoelig zijn voor trillingen (bij doorgaans lange ritten) kun je het beste over de bestaande handvatten zgn. Grip Puppies monteren (google maar eens). De handvat verwarming blijft perfect werken bij lage temperaturen en belangrijker nog, de trillingen worden aanzienlijk verminderd. Ik heb deze al vele jaren na volle tevredenheid.
Welkom op het forum. Na de tip van EileRT ook de grip puppies geplaatst met wat zeepsop en geen tintelende handen meer. Veel plezier van je mooie machine.
De eerste 250 km zitten er alweer op, wel weer even wennen na een paar jaar niet gereden te hebben.
Erg fijne motor, super stabiel, lijkt op rails te rijden, uitstekende zit ook voor mijn handen, nog geen last gehad van slapende handen maar ga toch die grip puppies bestellen.
De remmen met zeer veel beleid gebruikt, want zoals ik gelezen hebt als je even “ knijpt” is het of iemand een groot anker uitgooit, dat klopt als een bus!
Met de ruit ben ik minder tevreden, erg veel last van turbulentie of rijwind rond de schouders ( ben 1.95 zadel in hoogste stand), geen last van herrie rond de Helm ( Schuberth C5 ) ga nu maar even op jacht naar een Vstream tall.
Enige probleem wat ik tegenkwam, is dat de motor slecht start bij warme motor er is dan een gebrek aan stroom uit de accu of de startmotor trekt te veel stroom en gaat niet of nauwelijks rond de klok springt dan ook op 00:00 uur ( koud start ie gewoon prima)