Hallo allemaal,
Ik ben Paul, 56 jaar en kom uit Heerlen.
Heb nog geen motor, ga voor een R 1100 RT of een R 1150 RT en al heeft de 1150 wat verbeteringen,onderhoud speelt ook een grote rol, dus ff rustig rondneuzen wat ik de komende tijd tegenkom.
Heb hiervoor een pan european st 1100 gehad, qua zithouding en stuur spreekt de bmw me meer aan, qua onderhoud zal de pan me wat meer aanspreken denk ik.
Heb ook een k 1100 gehad en daar was meer onderhoud aan dan aan de st 1100, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst hoop ik.Ging vroeger voor een impulsaankoop, bereid me nu iets meer voor en dit forum helpt me hier al bij.
Groet, Paul
Hallo Paul,
Ik kom zelf ook uit Heerlen en heb ook naar alle tevredenheid een ST1100 gereden.
Heb nu echter de overstap naar een R1150RT en moet eerlijk zeggen dat dit voor mij persoonlijk een fijnere keus is.
Betere zithouding, minder last van mijn lichaam.
Succes met je zoektocht en wie weet treffen we ons nog eens.
Dag Paul, van harte welkom op dit prachtige forum!!!
Ik heb voor mijn huidige motor, R1200RT bwjr 2009, ook een ST1100 gereden. Ik kan dus niets vertellen over een R1100/1150RT. Wel over de 1200. Dat scheelt best wel een hoop in gewicht. De Pan is gewoon een hele zware motor. Merk je niets van als je rijdt, maar wel in het korte keren. Dan is de BMW duidelijk in het voordeel.Het stuurt zoveel gemakkelijker op lage snelheid als je kort moet draaien. Ik ga er van uit dat dat bj de R1100/1150RT ook het geval is.
Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie RT en veel plezier met het forum!